Semesterbilder!
Publicerad:

Oroa er inte... jag tänker inte lägga ut alla bilder från resan här. Jag tänker heller inte skriva ordagrant vad vi har gjort varje dag. Ett smakprov av bilder och en sammanfattning av veckan i Egypten tänker jag iallafall bjuda på här.

Att resa till Egypten med min bästa vän Linda var ett äventyr. Vi har solat, badat och snorklat. Vi har haft fullt upp med galna, efterhängsna säljare. Vi (mest Linda) har hamnat i bråk med arga marknadssäljare och smitit från att betala världens dyraste kamelridning! Ja, att gå med Linda på shoppingrundor i Egypten har varit spännade och helt galet roligt! Oj, vad jag har skrattat åt hennes prutningstaktik och hennes knasiga sett att säga Nej till jobbiga säljare. På kvällarna har vi suttit på hotellrummet och lyssnat på Julmusik och spelat Yatzy.


Utsikten från vår uteplats


Den lilla poolen som vi låg vid nästan hela tiden. På vägen hem fick vi veta att hotellet hade en stor pool oxå, men vi trodde inte vi fick vara vid den... så det får bli att åka tillbaka någon gång och bada i den oxå

Korallstranden, här snorklade vi och såg många vackra fiskar från "Hitta Nemo" bl.a. Doris. Snorkla i Röda Havet rekommenderas!

Old Market i Sharm El Sheik. Här får man vara beredd att möta världen jobbigaste säljare och pruta, pruta, pruta!

Min Vän Linda på väg ut mot galna äventyr i Egypten.

Bara jag, med 4-dagars solbränna.

Vykortsskrivning vid poolen.

Bokläsning i solen


Varmt och soligt har vi haft. Jag gissar på ca. 37 grader på dagen (någon sa att det t.o.m varit 42 grader varmt) och ca. 30 grader varmt på kvällarna. Jag kan verkligen rekommendera Egypten! Det är soligt och varmt, man kan få en dos av det som är typiskt egyptiskt om man vill, men även välja att besöka restauranger och butiker som är mer "europeiska". Nackdelen är att säljarna är jobbiga och att alla gator känns stökiga, som byggarbetsplatser. Men fördelarna väger över! Om jag åker tillbaka så kommer jag att åka till samma plats och samma hotell! För jag har haft en helt fantastisk vecka där!

Nu: Sova sova sova, efter en natt på Arlanda utan sömn behöver jag en lång nattssömn!

    Taggar:


   Alex

Välkommen hem, kul att höra att ni är nöjda! Superfina bilder, vilka färger. Kram.


2010-10-20 / 22:01:13
Blogg:


   Anna

Åå, det ser ut som att ni har haft det hur härligt som helst. Jag vill också. Får se fram emot en resa någon gång efter min provanställning är över :)

Kram.


2010-10-21 / 07:01:24
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/


   Therese

Åh så härligt ni verkar ha haft! Vi får styra upp och träffas nåt snart så jag får höra allt om resan. Kram!


2010-10-21 / 11:08:35
Blogg: http://theresebeautynails.blogspot.com


   Matilda

Välkommen hem Sofie! Ska bli kul att träffas igen, kanske i helgen?


2010-10-21 / 16:10:20
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/


   Lillasyster

Så härligt det ser ut! :-) Nästa gång du reser så blir det till Zakynthos med lillasyster tycker jag :-)


2010-10-22 / 19:52:05
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: