Citat.
Publicerad:

Har kollat tillbaka på citat som min systerdotter Bella, 4 år har sagt. Jag har skrivit några av dem tidigare, men då jag tycker de är så roliga så lägger jag ut dem igen... Några citat är dock nya.

Bella: Morfar, i hjärnan där tänker man!
------------------------------------------------------------------------------------------
Bella 3.5 år: Mormor, jag vill ha den där leksaken!
Mormor: Nej, men vi har ju köpt kakor till dig som du ska få.
Bella: Men jag vill ha leksaken!
Mormor: Men nu har mormor slut pengar, så det går inte...
Bella: Men om du har slut pengar så kan du betala med ditt kort och funkar inte det så kan du betala med ditt andra kort och funkar inte det så kan du låna morfars kort eller pappas kort....
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Marie: Vi kanske ska gå på Myrorna och kolla om de ha några fina skor där...
Bella (4 år): Ska vi på myrorna, mamma?
Marie: Ja...
Bella: Vill du att myrorna ska dö, mamma?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Bella: Sofie, kan du sitta bredvid mig i bilen?
Sofie: Nej, det går inte, jag får inte plats brevid dig.
Bella: Har du för stor rumpa?
Sofie: Nej, absolut inte. Jag har en liten rumpa!
Bella: Vad är det där då...? (Pekar på min rumpa)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bella: Vi måste släcka Majbrasan, för min farmor som är i himlen får rök på sig!

    Taggar:


   maria

på en middag i gissjö hos anki o sture satt bella o lekte med en liten cykel(tror jag att det var),då sa eivor till hennne att hon måste gasa mera.Bella svarade då: "Det finns ingen gasare":):)


2010-10-09 / 23:04:42
Blogg:


   Sofie

Haha... det måste jag helt klart ha med nästa gång jag skriver ett "citatinlägg"!


2010-10-09 / 23:59:02
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: