Tänk att dom kommer ihåg mig...
Publicerad:

Jag var ju ut en sväng till Gröna Lund igår och besökte gamla kollegor. När jag var där presenterade min kära vän, Memo, mig för några av hans nya kollegor. Gissa om jag blev förvånad när en efter en svarade mig: "jaha, är det du som är Sofie Silwer, dig har jag hört talas om" och "Sofie Silwer, alla på Gröna Lund vet vem du är..." Det har ändå gått fem år sedan jag slutade där. Memo berättade även att tidigare iår så hade alla chefer på Grönan fått svara på en "Grönan quizz". En av frågorna var tydligen: "Vad heter personen som fick titeln "Årets Super Gröna Lundare år 2004"?" Svaret var: Sofie Silwer. En person hade t.o.m hört talas om "Fantastiska Fyra", som bestod av mig, Memo, Brenda och Bosse. Tänk vilket fantastiskt team vi var!

Känns himla roligt att jag inte är helt bortglömd på Grönan... Jag kommer iallafall aldrig glömma mina 4 säsonger där! Ja, jag längtar tillbaka mer än någonsin...

Jag saknar även alla mina vänner här nere, Linda, Memo, Anna.... Memo och jag pratar typ aldrig. Igår satt vi ner i 1 timme och pratade om allt och allt kändes precis som vanligt, precis som när vi umgicks varje dag! Himla skönt!

Detta får mig att känna mig mer och mer ensam uppe i Norrland. Varför har jag ingen vän där som jag bara kan vara mig själv med och bara umgås och ha trevligt med närsom helst (förutom min Älskade Boas då).

Nej, jag vill inte åka tillbaka till ensamheten och utanförskapet... Jag vill stanna här, här med mina fantastiska vänner!

Nu: åka till Grönan och ha roligt med Linda! :-)
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: