Fantastiska dag Nr. 2!
Publicerad:

Varm och härlig dag igen! Dagen har jag ägnat åt shopping och shopping. Började dagen i Liljeholmen och drog sedan vidare in till stan. Jag har faktiskt köpt så mycket att jag tänker gå och lämna tillbaka lite plagg imorgon... Nu känner jag att jag har sommarkläder och skor så jag klarar mig i sommar :-)

På eftermiddagen åkte Linda och jag hem och tog det lugnt ett tag. Linda sov några timmar och jag satt och tänkte, grubblade, ältade och tänkte ännu mer... Till slut ringer jag gråtande hem till Boas och säger "Jag tänker stanna i Sthlm, jag vill inte åka tillbaka till Skellefteå..." Jag trivs så himla bra i denna stad. Jag kan vara mig själv till 100% och jag har mina vänner här. Jag VILL stanna här... I Skellefteå har jag Världens underbaraste Boas och mitt jobb. Tänk vad underbart Livet vore om jag kunde ha Boas, mitt jobb och mina vänner på samma plats...

Efter att ha gråtit ut, bestämde jag att jag måste ju faktiskt passa på att njuta och ta vara på dessa få dagar jag har kvar här i Stockholm, så jag tog genast en buss till Karlaplan, satte mig på en parkbänk i solen och bara andades in Stockholmsluften. Helt Fantastiskt! Vid 19.00 tog jag en härlig promenad till Djurgården och Gröna Lund där jag mötte upp Linda.

Vi kollade lite på Sommarkrysset, spelade på Chokladlhjul och åt Langos. Och jag fick träffa fler gamla kollegor! En helt fantastisk sommarkväll!

Vid 22.00 tog jag, ensam, en kort promenad från Strandvägen till Stureplan och jag kände att jag log hela vägen. Hur härligt är det inte att promenara ensam i Stockholmsnatten, se alla festglada människor, och bara vara... sig själv! Underbart! :-)

Nu är det så att jag har helt själv valt att bosätta mig i Skellefteå, så jag borde verkligen inte klaga. Men Stockholm kommer alltid min favoritplats på jorden!

Boas, jag älskar och saknar dig otroligt mycket. Vi ses på Tisdag! :-)
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: