Skärpning, Sofie!
Publicerad:

Blir arg på mig själv ibland, och just nu känner jag mig riktigt arg på mig själv! Jag skulle behöva skälla ut mig själv! Nu undrar ni säkert varför jag är arg på mig själv...

Jag är arg på mig själv för att...

* jag tycker synd om mig själv - jag som egentligen har det himla bra, det finns så många som har det värre
* jag har dåligt självförtroende - Jo, det har jag, men borde kanske inte ha det...
* jag bryr mig för mycket om vad andra tycker om mig - jag tänker jämt på hur andra uppfattar mig och är alltid orolig att jag gör eller säger något fel... Jag vill lixom vara älskad av Alla, men tror att alla ogillar mig...
* tänker för mycket på mig själv och glömmer alla andra - huvudsaken alla gillar mig så spelar det ingen roll hur alla andra har det... (så himla själviskt)
* jag inte kan ta emot komplimanger - jag kan inte ta emot komplimanger själv, men vill gärna höra dem ändå (jag säger dock ALDRIG tack när jag får en komplimang, utan kommer alltid med någon konstig bortförklaring)
* mitt nyårslöfte de tre senaste åren har varit att börja ge kompllimanger till ALLA, men jag är fortfarande lika dålig på att ge komplimanger! - hur många gånger ser man inte någon okänd person på stan som har som har snygga skor, snygg jacka.... Varför går man inte fram till personen och säger "Vilka snygga skor! Vart har du köpt dem?"
* jag inte visar mina vänner uppskattning - varför ger inte jag mina vänner en kram och säger att jag är glad att jag har dem som vän...

Undra om människorna i min omgivning tycker jag är helkonstig om jag plötsligt börjar krama dem och ger dem komplimanger...???  (öhhh. jaha, då var vi tillbaka till punkt tre. Jag bryr mig för mycket om vad andra tycker om mig...suck)
    Taggar:


   Storasyster

Tips! Ta läs lite Mia Törnblom.....


2010-03-10 / 08:05:34
Blogg:


   Anonym

men världens bästa silwer =)

känner inte riktig igen dina symtom, för du har alltid varit den bästa person jag känner! Du behöver inte göra någonting alls, du är galet bra som du ÄR!!!


2010-03-10 / 11:26:44
Blogg:


   Julia

Jag tar det punktvis:

* Man får tycka synd om sig själv ibland - ingen tycker att du är en person som går runt och tycker synd om dig själv!

* Du är vacker, smart, rolig och sympatisk!!

* Alla älskar dig! Alla som träffar dig blir glada och kan inte låta bli att känna glädje över att du är i deras liv. Det är normalt att undra vad andra tycker - bara det inte tar över.

* Du visar alltid massor med empati med andra och det är det som är att bry sig. Man behöver inte gå runt och tycka synd om andra helaq tiden för det.

* Nej, komplimanger kan du inte ta men jobba på det! För vi vill tala om hur bra du är!!

* Du är redan bra på att ge komplimanger - jag känner inte igen den här punkten i den Sofie jag känner!

* Vi känner oss uppskattade av dig!



Lova att du jobbar på självkänslan för du är fantastisk!!


2010-03-11 / 16:58:56
Blogg: http://aliaslillamy.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: