Nää, nu orkar jag inte mer!
Publicerad:

Jag försöker att aldrig klaga på vädret. Jag har själv, helt frivilligt, valt att bosätta mig i Norrland. Bor man i Norrland så måste man tåla snökaos, -30 grader och halka på vintern och på sommaren måste man vara beredd på att det kan vara +5 grader på midsommarafton och ösregn hela sommaren. Det hör lixom Norrland till... Jag är himla less på alla Norrlänningar som klagar på Vädret. Herregu´de flesta har själv valt att bosätta sig här! Vill man inte ha metervis med snö och kyla på vintern och 35 grader varmt hela sommaren, då borde man inte bo här! Av denna anledning har jag valt att inte klaga på vädret... Men nu orkar jag inte mer! Nu MÅSTE jag få klaga! Nu har vi haft metervis med snö i snart tre månader och tempraturen har legat på -25 grader lika länge. Jag har promenerat fram och tillbaka till jobbet nästan hela vintern, i -30 grader, i snöstorm, ja ialla väder. Jag har klätt på mig kläder så jag har sett ut som en michelingubbe. Nu är jag less på det här! Himla less oxå. Snälla ge mig sol, värme och vår snart!
Från och med idag tänker inte jag gå ut genom dörren om jag inte absolut måste! Det blir ingen promenad eller träning eller nått sånt innan det blir plusgrader i Skellefteå och snön börjar smälta!

Jag pallar inte denna vinter längre! Någon som vill skänka mig en utlandsresa kanske...?
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: