Rullrån!
Publicerad:

I Midsommar bakade jag mina första Rullrån, så här fina blev de!


Mammas recept på Rullrån

2 dl grädde
2 dl strösocker
ca. 1 dl kallt vatten
3½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker

Häll grädden i en skål, vispa i socker, rör i vattnet (något mer än 1 dl, för tunnare rullrån), mjöl och vaniljsocker
Låt smeten svälla i 1 timme i kylskåp. Pensla järnet med smör innan gräddning!

    Taggar:


   Bella

Hej jag undrar om man ska pensla rånjärnet mellan varje gräddnig eller. Jag har ett järn och mitt problem är att det fassnar nästan alltid på ena sidan. Vad beror det på? penslar och penslar med det blir som aldrig bra.Men ser oxå att du har en annan smet. Ska kanske prova din smet om den är bättre


2010-08-02 / 14:32:53
Blogg: http://brummelisa.ploggplatsen.se





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: