Mitt Smultronställe...
Publicerad:

Smultronställe
En plats som man gärna kommer tillbaka till och som inte är så lätt för andra att hitta. Ett Smultronställe är ett ställe där man mår bra och kopplar av, en plats dit man kan ta sig när man är stressad och har för mycket att göra. (wikipedia)

Så här såg mitt smultronställe ut på -60/-70-talet. Då var jag inte ens påtänkt och kunde aldrig tro det en dag skulle bli mitt absoluta favoritställe!


1975 köpte min Morfar denna byggnad, en gammal Pressbyrå och den flyttades till Gissjö, Medelpad. När jag var liten tyckte jag att det var så kontsigt att det var glasfönster mellan väggarna inne i Pressbyrån. Om jag minns rätt så var det telefonbås....


Pressbyrån idag. Morfar byggde om utsidan och när han dog, -97, så tog pappa över och renoverade insidan. Denna stuga har blivit min favoritplats och jag längtar alltid dit på somrarna.


På baksidan av "Pressbyrån" promenerar hästarna på de vackra sommarängarna!


Jag älskar att sitta och grilla på grillplatsen till höger, mörka sensommarkvällar.


Vatten tas från pumpen.


Gissjön, intill stugan. Här har jag alltid badat, varje sommar sedan jag var liten. Fiska abborre från bryggan på sommarkvällarna är oxå fantastiskt härligt. Och vill man bli blå så kan man ta upp blålera från botten och kleta in sig i :-).
 

Klart vatten rinner i Ån.

På lördag får jag äntligen åka till mitt smultronställe och vara där en hel vecka och jag ska göra precis det man ska göra på smultronställen: må bra och koppla av! Längtar!!!

    Taggar:


   Anna

Gud så härligt det låter! Jag har precis kommit hem från ett av mina smultronställen :)


2010-08-02 / 13:02:11
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: