Good and Bad...
Publicerad:

Vi hade sedan länge bestämt att vi skulle åka till Byske havsbad idag. Jag blev lite stressad när jag vaknade imorse och solen skymdes av massa moln.... Men vid 10.30 var det strålande sol och 23 grader varmt! Vi packade iordning en matsäck, fylld med mat, fika och dryck, hoppade i bikinin och åkte i en varm bil mot Byske Havsbad, ca. 3 mil norr om Skellefteå. Hela bilresan var det klarblå himmel, knappt ett moln på himlen. Det kändes så fantastiskt att få ligga och steka en hel dag vid havet....

Men just när vi närmade oss Byskeavfarten ser jag något som liknade vit rök över hela Byske. Denna tjocka "rök" dolde solen till 100%. Jag funderade på om det var något som brann i Byske, men insåg snabbt att det var någon typ av dis. Men att kalla det dis känns oxå fel. Det var mer som den tjockaste höstdimman du kan tänka dig... Jag kände hur paniken började infinna sig när jag såg den blåa himlen både norr och söder om Byske.... men hela Byske var täckt av dimma.

Klockan 12.00 kom vi fram och vi tog vårt pick och pack och lade oss på den fantastiska sandstranden (som typ inte syntes alls p.gr.a dimman). I 20 minuter låg jag endast och klagade och var så bitter man kan tänka sig. Här har jag lämnat en solig stad, för att åka till en plats där solen inte syns till på långa vägar. Både Boas och jag hoppades dock att dimman skulle lätta.... Men efter 1 timme gav Boas och jag upp! Vi packade ihop vårt pick och pack och åkte tillbaka mot Skellefteå. Så snart vi hade lämnat Byske kunde vi se solen skina över Skellefteå (och även norr om Byske)

Klockan 13.30 låg vi på Sjöbottens strand och stekte oss i den varma och helt fantastiska solen! Så, dagen blev väldigt väldigt bra till slut!

Vad har jag lärt mig idag då? Jo, om det är sol där jag är, då ska jag stanna där och absolut inte åka iväg på några dagsutflykter!


Byske Havsbad klockan 12:10 idag!

Nu: Slappa!

    Taggar:


   R O R A . S E

Hej! Skulle du kunna göra mig en riktigt stor tjänst? Rösta på mig (nr 7) här: http://millahoman.blogg.se/2010/july/finalisterna.html



Berättar du sedan för mig att du röstat länkar jag dig i ett inlägg när tävlingen är slut!



Om du inte vill ha sådana här kommentarer ber jag så hemskt mycket om ursäkt.



MVH /Rora


2010-07-18 / 01:02:06
Blogg: http://rora.se/


   Matilda

Haha. Stackers er. Men du ska ju som sagt utomlands, där BÖR det vara bättre väder:) Kan du ta en vinlunch och tjejbabbel på fredag, eller var det då du åkte till Fränsta? Kram


2010-07-19 / 15:37:47
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: