Räknar nu kcal!
Publicerad:

Idag började jag alltså med Aftonbladets Viktklubb. Så idag har jag räknat kcal. Jag har aldrig gjort det förrut så jag trodde det skulle bli himla krångligt... men det är ju lätt som en plätt.

Jag får inte äta mer än 1322 kcal per dag. Idag har jag fyllt i exakt vad jag har ätit i min "Dagbok" och där räknas allt om till kcal, utan att jag behöva räkna själv. Så hittils idag har jag ätit 1222 kcal. Men då är det så fiffit att man ska även fylla i hur mycket man motionerar varje dag. Idag har jag promenerat 1,5 timme och jympat i 60 minuter. Jag har alltså gjort av med 636 kcal. Vilket betyder att jag egentligen bara har fått i mig 586 kcal idag! Jag får alltså äta ca. 700kcal till om jag vill idag.... men det har jag inte tänkt göra.

Så lätt är det alltså att räkna kcal. Spännade och se om jag når mitt uppsatta mål innan den 30/4.

Imorgon, tisdag, tror jag att vi ska se hockey på Arenan. Ser fram emot det. Men inna dess ska jag ha 3 kunder imorgon.

Nu: duscha!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: