Vomit free since '93... Not!
Publicerad:

December 1993

Jag var 11 år och gick i 5.e klass. Jag hade varit hemma från skolan i en vecka p.gr.a feber och förkylning. Men dagen innan vår klass skulle ha julspelspremiär i aulan, blev jag frisk! Jag såg verkligen fram emot att få vara med i julshowen och gå med i luciatåget. Jag vaknade tidigare än vanligt den viktiga morgonen.... och mådde riktigt dåligt! Mamma och pappa jobbade så jag väckte min syster Marie, då 14 år. Klockan 6.30 på morgonen gick jag på toan och spydde i duschen. Magsjuka! Just den dagen som vi skulle ha julspelspremiär. Så det var att stanna hemma i flera dagar och missa julshowen...

Det här är ganska precis 16 år och sedan dess har jag ALDRIG kräkts... til´now...

19 Februari 2010

Fredagkväll. Boas och jag käkade middag framför Let´s dance och OS. Fläslfilé och potatisgratäng. Det var så himla gott så jag åt mer än vad jag borde ha gjort. När jag var riktigt proppmätt tog vi fram godisskålen och chipspåsen... Trots att jag var mätt tryckte jag i mig chips och godis. Vid kl. 24 gick vi och la oss och jag somande direkt. Vaknade klockan 03.00 på natten och mådde skiiit. Kunde inte ligga och sova på magen, då jag mådde så illa. Fick ligga på rygg, men det är för mig omöjligt att sova när jag ligger på rygg... Trots att jag hade pyjamas på mig och duntäcke frös jag och var iskall. Jag som alltid brukar sova utan täcke annars bara för jag svettas så mycket på natten. Lovade mig själv att ALDRIG äta så mycket som jag hade gjort kvällen innan. Det är inte värt det! Klev upp och drack lite vatten. Men det hjälpte inte... Jag mådde fortfarande illa och hade hemsk frossa. Vid 5-tiden klev jag upp igen, för att ta ett glas samarin och ta tempen. Då, inne på toaletten hände det. Magen vände sig och jag insåg att jag, efter hela 16 år, har drabbats av Magsjuka igen....

Så Alla, håll er borta från mig!

Kan lägga till att magsjukan inte verkar vara så långvarig, för nu mår jag bra eller jag har feber men jag mår inte illa längre. Kanske var det bara matförgiftning eller så kanske jag hade ätit för mycket...

Det tråkigaste av allt är att Boas och jag missade Boas mammas födelsedagslunch idag. Så himla typiskt! Vi som inte har besökt dem på över två månader... Jaja, vi får väl besöka dem när jag blivit frisk igen!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: