Jag har världens bästa Boas!
Publicerad:

Jag har haft ett riktigt jobbigt dygn. Magsjuka, frossa, feber, energilöshet.... Ja, jag har verkligen mått piss! Men Boas har gjort allt för att få mig att må bättre! På lördagmorgon började han med att ta en promenad till Coop i -22 grader, bara för att bilen inte startade. Han köpte allt jag bad honom att köpa, blåbärssoppa, yoghurt, coca-cola. Sedan passade han upp mig hela dagen. Han hämtade täcken och kuddar när jag bad om det. Han kom med yoghurt, cola och bläbärssoppa när jag ville ha det. Han bar Tv.n till sovrummet när jag ville se på TV där. Han kokade gröt till mig och framförallt lyssnade han på mitt klagande hela dagen, utan att klaga tillbaka. Och idag kom jag plötsligt på att han inte var på innebandyträningen igår, han som aldrig brukar vilja missa en träning... Jag har helt klart Världens Bästa Pojkvän! Tror inte jag skulle ha överlevt gårdagen utan honom...


Världens bästa Boas och jag, sommaren 2007!

Jag har redan skrivit att senast jag kräktes var 16 år sedan och senast jag hade feber var hösten 2001. Jag är med andra ord inte van att vara sjuk och det kanske är just därför jag klagar så himla mycket... Igår när Boas gick till Coop var jag som sämst. Jag hade inte ätit något, inte druckit något och inte tagit någon tablett för febernedsänkade. Jag är så ovan att vara sjuk att jag faktiskt glömt bort att man mår lite bättre bara man tar en ipren... Jag var så himla yr och energilös, inte riktigt medveten vid tid och rum. När Boas varit borta i 50 minuter trodde jag att han varit borta i nästan två timmar... Men till slut fick jag min yoghurt och tog en tablett och några timmar senare mådde jag så pass bra att jag kunde flytta mig till soffan, där jag sedan låg och sov och kollade lite på OS resten av dagen...

Idag när jag vaknade mådde jag bra! Tog tempen vid lucnh idag: 36.1 grader. Ingen feber och ingen magsjuka, men lite yr och energilös... skyller det på att jag levt på blåbärssoppa och yoghurt  det senaste dygnet. Har dock fortfarande ingen aptit så jag tänker fortsätta drick min blåbärssopa resten av dagen. Jag var sjuk i ett dygn. Kan det ha varit matförgiftning? Får man feber av det? Eller var det så illa att jag faktiskt åt så mycket i fredags att min kropp inte klarade av det? Hur som helst är jag glad att jag mår bättre nu!

Imorgon är det jobb igen. Har tre kunder. Skulle dock vara skönt att få vara hemma och ta det lugnt en dag till... men men... är man egen företagre så är man. Hade lätt sjukskrivit mig imorgon om jag varit anställd!


    Taggar:


   Helena

Magsjuka brukar inte hålla i sig så mkt längre än ett dygn om det inte är ngn riktig illa vinterkräksjuka. men det verkar ju bara vara en vanlig magsjuka som jag hade för en dryg vecka sedan.


2010-02-21 / 21:45:16
Blogg: http://helenawiklund.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: