Dax att söka lägenhet!
Publicerad:

Glömde ju skriva det i förra inlägget... När Boas o jag flyttade till denna lägenhet för 1,5 år sedan sa vi att det bara skulle vara en tillfällig lägenhet... tills vi hittade nå bättre. Men vi har trivts ganska bra här, stor lägenhet och låg hyra! Men nu har jag tröttnat på att bo här. Det är långt till stan och längre till mitt jobb, långt bort från kompisar och vänner. Jag är less på att gå fram och tillbaka mellan jobb, stan och lägenhet. Jag är less på att inte få göra några förändringar i lägenheten, inte måla väggar, inte tapetsera, inte göra nått!

Så igår bestämde jag mig för att börja söka en ny lägenhet! Jag kommer vara kräsen! Det ska vara en bra lägenhet som Boas och jag känner att vi kan bo i några år (tills det är dax att köpa ett större hem). Några viktiga krav som jag har:

* det ska vara en 3.a
* den ska ha två toaletter
* den ska ligga norr om Viktoriabron
* max 15 minuters promenad till Åhléns
* vi ska få göra förändringar, måla o tapetsera, om vi vill
* bottenplan med uteplats eller stor balkong med tillgång till gräsmatta (så vi kan släppa ut katterna)

Ja, så nu är det bara att börja söka och gå på visningar! Men som sagt, jag kommer vara kräsen så det kommer nog dröja innan vi hittar en riktigt bra lägenhet. Det känns hur som helst himla roligt att få börja kolla efter lägenheter iallafall! :-)

Jag har ju känt mig ganska frustrerad de senaste månaderna, bara för att det inte händer nått i mitt liv. Jag har inte haft något att se fram emot de senaste 6 månaderna. Men nu känns det lite roligare när jag får börja leta ett nytt hem! Längtar tills jag får gå på första visningen! :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: