Vilda äventyr och Galenskap som leder till skrattanfall...
Publicerad:

Jag har funderat ett tag på hur jag ska sammanfatta min och Boas semestervecka hemma hos mamma och pappa i Fränsta. Vi har hunnit med att göra så himla mycket att jag orkar inte skriva ner allt, så därför vill jag försöka sammanfatta veckan kortfattat. Sammanfattningen lyder: "Vilda äventyr och Galenskap som leder till skrattanfall!"

Varje gång som jag ska åka hem till Fränsta funderar jag alltid på -Hur lång tid kommer det ta innan vi får ett skrattanfall? Ni vet ett sånt där skrattanfall som man inte får så ofta, tårarna sprutar, man får träningsvärk i kinder och magen och man kan helt enkelt inte sluta att skratta. Jag har nog aldrig varit hemma hos mamma och pappa utan att få ett skrattanfall.

Även denna vecka har vi fått skratta åt galna händelser och jag måste säga att det nästan alltid är mamma som startar skrattanfallen.

* I ösregn bestämmer sig mamma att hon ska ro båten, fram och tillbaka under en bro, så att Boas och jag kan fiska abborre utan att bli blöta av regnet som öser ner. I det strömma vattnet blev det svårt för mamma att hålla kvar båten under bron och jag fick många kallduschar av regnet och blev helt genomblöt. Skrattanfall!

* Till slut gav mamma upp att hålla kvar båten under bron och skyndade sig för att ro snabbt till bryggan (fortfarande i ösregn). Plötsligt lyser en blixt upp himlen, samtidigt som åskan smäller. PANIK. Vi sitter i en båt på sjön när åskan är ovanför oss. Jag skriker: VI HOPPAR I SJÖN OCH SIMMAR I LAND! Mamma ror dock för livet och väl framme vid bryggan släpper hon årorna och hoppar snabbt upp på bryggan. Då skriker Boas: ÅRORNA!! Boas slänger sig över båten och lyckas få tag i årorna, som mamma bara släppte i sjön. Väl inne i stugan satt vi blöta och kalla och skrattade åt galenskapet....

* På fikat hos utbytesstudenterna på Ålsta folkhögskolan, serverades det tårta. Mamma åt upp halva sin tårtbit, innan de hade sagt "Varsågod". Mamma löste problemet genom att snabbt sno halv Carros tårtbit, när hon tittade bort, och byggde ihop den med sin bit som var kvar... Asgarv utbröt! Tyvärr fick inte Boas och jag uppleva det, men vi fick det återberättat för oss senare på kvällen.

* Mamma bestämmer sig för att smörja in folien i matolja när hon ska grilla den hela laxen, i gasolgrillen. Det slutade med att det slog stora låger ur hela grillen och det behövdes 3 personer för att rädda middagen ur eldhavet. :-)

* Var det en björn som hade plockat upp potatisarna ut potatislandet och lagt dem fint vid sidan av landet, med potatisarna kvar på? Mamma hade absolut inte plockat upp dem och lämnat kvar potatisarna... Några timmar senare utbrister mamma: -Jo, nu minns jag, jag har ju plockat upp några potatisplantor! En glömsk mamma kan ge många skrattanfall...

* Vi sitter på altanen och fikar i lugnan ro, då pappa pekar och utbrister: -Men titta där... mamma och jag hoppar upp från stolarna och springer iväg. Vi trodde nämligen att han såg en björn i skogen.... men han såg en liten mus på altantaket... Skrattanfall!

Ja, det var några händelser i veckan som vi har skrattat åt. Vi har även hunnit med att spela minigolf, discgolf, varit på Takida och Ulf Lundell konsert, solat och badat, ätit och fikat, varit på Ikea, firat min födelsedag, varit på Stödemarknad och sist men inte minst funderat över om det verkligen var en Björn som har bajsat runt stugknuten och grävt sönder jordgubbslandet.... Svaret får vi när provsvaret på bajset kommer....

Nu. kolla genom de 800 bilderna som jag har tagit i veckan... bilder från veckan kommer sen!

    Taggar:


   Maria svarar

Fin designd :D


2010-08-09 / 11:42:02
Blogg: http://headoverheals.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: