Nää, jag har ingen 28-års kris...
Publicerad:

Jag är nu 28 år, 2 år kvar till 30. Nu är jag vuxen på riktigt. Helt plötsligt är det närmare till 30 än till 25. Om jag skulle bli mördad så skulle tidningarna inte skriva "....en kvinna i 25-årsåldern...." längre. Tidningarna skulle skriva "....en kvinna i 30-års åldern....". Det är bara att acceptera att jag närmare 30 nu än vad jag någonsin har varit.... 

När jag vaknade imorse, som 28-åring, kände jag att det kanske är dax att börja ta hand om mig själv. Idag är jag ganska obrydd om min hälsa och min kropp. Och jag känner, nu när jag snart är 30, att det kanske är dax att börja lägga ner mer tid och energi på just min hälsa och kropp. Annars finns det en risk att jag har förfallit helt och hållet om två år. Så jag har gjort en lista på små ändringar som ska förbättra min kropp och hälsa.

Nu när jag har fyllt 28 år ska jag:

* Börja använda hårinpackning minst 1 ggr i veckan. (nu använder jag det 1 ggr/år)
* Sminka av mig alla kvällar. (oftast sover jag faktiskt med smink, jag duschar bort det morgonen efter).
* Använda bra hudvårdsprodukter. (nu tvättar jag ansiktet med tvål och smörjer in med Nivea kroppslotion)
* Börja använda munskölj och tandtråda varannan dag. (nu använder jag det varannan vecka)
* Börja äta bättre! Jag ska börja tänka på vad det är jag stoppar i mig. Är verkligen fett och socker så himla gott?
* Äta mindre! Är det verkligen värt att äta tills jag håller på att kräkas varje dag?
* Ta dagliga promenader. 30 minuter varje dag är rimligt och jag får en chans att sortera mina tankar.
* Unna mig skönhetsbehandlingar på salong 1ggr/år
* Vara noga med att använda solskyddsfaktor när jag solar (använder nästan aldrig det och bränner mig ibland så mycket att jag får brännsår)

Inga omöjliga eller stora förändringar, men ändå sånt som skulle förbättra min kropp och hälsa.... Så om två år ska jag må bättre än vad jag gjorde när jag var 25! Lycka till, Sofie!

Nu: Gå och sminka av mig innan läggdax... :-)

    Taggar:


   Anna

Grymt tjejen! Allt låter som sunda grejer att ändra på. Småsaker som i längden antagligen får en att må bättre än någonsin som du skriver :)

Kram.


2010-08-18 / 09:46:21
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/


   Alex

Hehe, eller så joinar du mej i förfallna tantligan. Det är ganska trevligt att vara medlem, även om man börjar ha solrynkor på bröstet och rumpan sitter mååånga centimeter lägre ner än för tio år sedan :)


2010-08-18 / 21:37:24
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: