Återinföra gamla intressen...
Publicerad:

När jag gick i 9.e klass gick jag min första fotokurs. Jag fick lära mig hur en systemkamera fungerar och även knäppa några bilder. I gymnasiet läste jag Foto A och Foto B. Jag och mina vänner knäppte kort så fort vi fick chansen. Vi lånade hem skolans systemkamera var och varannan helg och knäppte på allt mellan himmel och jord! Varje rast hängde vi sedan i mörkerrummet och framkallade våra egna bilder! Jag har fortfarande gamla filmrullar liggande som är oframkallade (på den tiden fanns alltså inte digitalkameror utan det var filmrullar som gällde)

Sedan jag slutade gymnasiet har jag tappat det intresset lite, förmodligen för att jag inte äger en bra systemkamera själv. Däremot knäpper jag massor med bilder med min vanliga kamera! Jag går ingenstans utan min kamera!
 
Men nu har Matilda fått mig att inse hur roligt det egentligen är med fotografering! Gå in på Matildas blogg och kolla in hennes bilder, de är riktigt snygga!

Nu har jag tänkt ta tag i min gamla hobby igen! Igår satt jag och kollade på systemkameror på Blocket och jämförde lite. Jag ska även be Matilda att lära mig lite om fotoredigering. Jag måste även hitta någon bra sida om fotografering så jag bli påmind om hur slutartid, bländare och ISO-tal fungerar. Det kommer dröja innan jag kan köpa en systemkamera, men jag planerar att göra det nån gång. Kanske önska mig i födelsedagspresent :-)

    Taggar:


   Matilda

Tack, vad glad jag blir att du tycker de är fina! :)



Säg till så hjälper jag dig lite med fotored. :)



Kram


2010-04-16 / 19:55:19
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: