Ställde mig nyss på vågen och...
Publicerad:

jag har redan lyckats gå ned i vikt! Egentligen bör man bara ställa sig på vågen 1 gång i veckan och jag hade bestämt mig för att göra det på tisdag.... men eftersom det inte känns som om jag har gått ned 1 kilo så valde jag att ställa mig redan nu.... Och tro det eller ej, efter endast fyra dagar med Cambridgekuren så har jag gått ner hela -4,4 kg :-) Jag är medveten att det mesta av detta är vätska och vatten, men det känns himla bra ändå!
¨

Igår blev det en lugn och trevlig kväll hos oss. Julia o Samuel, Hjalle o Matilda kom till oss och vi hade spelkväll. Vi spelade både Settlers och Alfapet. Trevligt, men en utmaning för mig, då jag var tvungen att endast dricka vatten på hela kvällen.... Inte dricka läsk och äta popcorn. Det slutade med att jag gav mig själv en prövning genom att poppa popcorn till alla andra! Själv smakade jag inte en enda! Första fredagen avklarad utan problem!

Igår lyssnade jag på en diskussion om bloggar och bloggare. Jag la mig inte in i diskussionen då det kändes meningslöst. Personerna pratade om varför man egentligen väljer att blogga, och hur människor har tid att sitta framför datorn och blogga. Personerna som diskuterade det kunde överhuvudtaget inte förstå sig på det här med bloggning.

Nu känner jag att jag måste försvara mig och min blogg här istället! För det första så bloggar jag för min egen skull, inte för att någon annans! Jag har skrivit dagbok sedan jag var 8 år och när jag var ca 14-19 år så skrev jag dagbok dagligen! Jag har alltså sjukt många dagböcker som jag har skrivit ut. Vid 20 års ålder började jag skriva i min kalender vad jag hade för mig på dagarna, istället för i dagboken. Jag har med andra ord skrivit om min vardag och vad som har hänt i mitt liv under de senaste 20 åren! Så om någon vill veta vad jag hade för mig för exakt 10 år sedan, så är det inga problem. Nästan varje dag i mitt liv finns nedskrivet...

Men tiderna förändras... I början av 2000-talet var Lunarstorm väldigt populärt. Så när jag var typ 21 år så började jag skriva Dagbok på Lunarstorm och sedan dess har jag hållit mig till att skriva "dagbok" på internet... För mig är det självklart att skriva om min vardag, då jag alltid har gjort det. För mig är det nästan som en hobby. Jag älskar att skriva och väljer därför många gånger att sätta mig att skriva än att göra andra saker. Jag tar mig tid till att skriva för jag tycker det är roligt!

Varför väljer jag att skriva om allt i mitt liv då. Av en anledning. Jag vill veta vad jag har gjort och när jag har gjort nått. Jag tycker det är roligt att "kolla" tillbaka i tiden ibland. Jag vill inte glömma alla roliga ögonblicken i mitt liv!

Så jag tänker fortsätta skriva om min vardag och mitt liv så länge jag bara kan!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: