Helgens äventyr!
Publicerad:

Okej, nu blir det ett långt blogginlägg här igen.

Min nya mössa som jag köpte i fredags

Köpte ett par matchande sockar oxå.
:-)


På lördagen var det dax för den stora arbetsdagen hos David o Alex. Här kommer bilder från dagen:


Totalt 14 ton (det är sant, 14 ton!) granulering skottade vi ner under huset. Julia, jag och Magnus skottade 14 ton granulering i skottkärror.


David, Magnus och Samuel sprang in med totalt 14 ton granulering i skottkärrorna och tömde ner det i golvet.

Och under golvet låg Boas och Alex och jämnade ut 14 ton granulering:

Alex jobbar hårt under huset!


Boas på väg ner under huset.


Det blev några pauser ibland. Då njöt vi av godis och av Champagne :-)

Efter ca 4 timmars hårt arbete så var vi klara:


14 ton granulering borta! Allt ligger numera under huset!

På kvällen åkte vi hem till Alex och Davids tillfälliga lägenhet och fick en god middag! Sedan blev det Singstar och lite jobbiga lekar under kvällen. Strax innan 22 gick vi till Nocks, där det var Afrikansk afton. Så resten av kvällen blev det afrikansk dans på Nocks... Men kvällen blev tidig. Vid 23-tiden drog vi hemmåt En himla tevlig dag och kväll hade vi iallafall!

På söndag vaknade jag med träningsvärk!  Trots det så storstädade Boas och jag nästan hela dagen. Vid 16 tiden åkte vi ut till Boas mamma och Peter där det serverades surströmming. Mycket gott!

Senare på kvällen följde jag med Boas och kollade på hans innebandymatch. Roligt att se, så jag kommer nog fortsätta följa med honom på matcherna.

Idag, måndag, har jag inte haft någon kund, så istället har jag hittat på en massa saker här hemma. Började dagen med att ta en promenad. Efter det bakade jag en galet god äppelkaka i långpannan.


Leilas goda recept med mandelmassa och Kesella i...Mums!

Förra veckan kokade jag 2 liter äppelmos med vaniljsmak, som jag fyllt kylskåpet med och nu har jag fyllt frysen med äppelkaka! Känner mig duktig som har tagit reda på alla äpplen som jag har fått! :-)

Efter det tog jag tag i en sak som jag tänkt göra sedan jag flyttade hit till Skellefteå. Vintern 04/05 kom jag på att jag skulle vilja ha en fodrad "överdragskjol" Alltså en kjol man kan ha på sig när man är ute och promenerar i vinterkylan. "Överdragsbyxor" säljs överallt och det har jag redan. Men man kan ju inte ha överdragsbyxor när man har kjol på dig.... När jag fick denna idé för 5 år sedan var det en helt ny idé, överdragskjolar fanns inte att köpa, så därför bestämde jag mig för att sy en fodrad långkjol. Men det har inte blivit av. Förrän idag!

Förra veckan köpte jag vindtyg och foder och idag har jag sytt i 4 timmar. Det enda som är kvar, är att sy fast kardborreband i båda sidorna av kjolen. Jag är sååå himla nöjd med min "täckkjol". Nu kan jag ha kjol på mig när jag promenerar till jobbet i vinter! Bild på min "täckkjol" kommer när den är helt klar! :-)

Nu ska jag sluta skriva och ta och kvällsfika lite!





    Taggar:


   Helena

Dobsom har ju en "täckkjol". kolla in den här sidan så ser du hur de ser ut:



http://www.outnet.se/dobsom/comfort-skirt.php


2009-10-12 / 21:39:12
Blogg: http://helenawiklund.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: