Julundersökning 1.
Publicerad:

Julen närmar sig. Alla har sina egna jultraditioner. Jultraditioner skiljer sig inte bara mellan olika familjer utan de kan även skilja sig stort i olika delar av landet. Jag kommer inte från Skellefteå, men har bott här i 5 år snart. Här i Skellefteå har de vissa julltraditioner eller "julmåsten" som jag aldrig har hört talas om tidigare. Så därför kommer jag ha lite olika "Julundersökningar" fram till jul, för att se om Skellefteås "Jultraditioner" skiljer sig från resten av Sverige. Eller om det bara är Familjen Silwer som har missat några av de svenska "julmåstena"....

Jag hoppas att så många som möjligt svarar på frågan i "kommentarer" och kom ihåg att skriva vart du är bosatt eller vart du är uppvuxen! Du behöver inte skriva vem du är....

Julundersökning 1

Vet du vad Anisgrisar är för nått och är Anisgrisar något som Ni alltid har hemma under julen?

Tack för ditt svar!

    Taggar:


   -

Vet vad det är men äter dem nästan aldrig...


2009-11-18 / 15:20:32
Blogg:


   Anonym

De kallas också Pitepojkar så jag antar att de är vanliga i Piteåtrakten också...

Men Anisgrisar är ett måste på julbordet...



Jag kommer ju i och för sig från Skellefteå men...


2009-11-18 / 17:43:01
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: