Stressad... men på egna ben!
Publicerad:

Det är lite för mycket att göra  på alldeles för kort tid...

Idag var jag till Umeå igen och gjorde naglar. De blev sååå fina! Jag är riktigt nöjd. Tyvärr glömde jag kameran idag igen... Jag höll bara på i 5 timmar idag. Så nästa gång hoppas jag att jag klarar 4 timmarsgränsen som jag sagt till alla kunder!

Sista dagen i Umeå idag alltså. Jag har packat ihop allt mitt material från Umeå och även varit till Nagel Ateljén och lämnat dem. Så nu har jag ett eget bord, med mina grejer på Nagelateljén! På torsdag ska jag alltså ta min första kund här i Skellefteå, utan hjälp av nagelläraren Elin. Tur att jag har Ulrika som kan hjälpa mig iallafall!

Det är sååå himla mycket just!!! Ikväll satt vi och betalade räkningar. Inte alls roligt, då Boas och jag hade miniinkomst denna månad, men flera 1000 kronor mer i räkningar. Två räkningar verkar ha försvunnit också, så imorgon måste jag alltså ringa både till Haléns och CSN och fråga efter nya... Inte roligt!

Imorgon bitti ska jag fixa en likviditetsbudget, fylla i alla företagspapper och gå genom resultatbudgeten igen, innan klockan 13.00 då jag ska på möte med Start igen. Så snart mötet är slut ska jag skynda hem och börja plugga på ekonomitentan som är om en vecka och jag har inte ens öppnat boken... Känns inte som om jag har någon chans att klara tentan, då jag ligger sååå mycket efter i den... Jag måste även hinna köpa en stol imorgon, samt lite annat som behövs innan jag tar min första kund på torsdag. Jag måste även ringa till Ams, Skebo, några kunder, Haléns och CSN imorgon...

På torsdag ska jag ta en kund mellan klockan 9.00-13.00. Direkt efter det ska jag hem och plugga hela kvällen inför ekonomitentan.

På fredag ska jag äntligen få mina naglar fixade!! Klockan 9.00 ska jag hem till Therese och hon ska göra mig snygg. Vi lär vara klara vid 13.00, efter det ska jag hem och plugga ekonomi hela eftermiddagen!

På lördag hade jag planerat att sitta och plugga hela dagen, men nu har det blivit andra planer. Jag får helt enkelt kliva upp tidigt på lördag och plugga fram till lunch, för tydligen ska födelsedagsfirandet för syskonen Strandgren pågå i två dagar... (vilket jag egentligen inte ha tid med alls...) Så efter lunch på lördag ska vi börja fira dem i sommarstugan, vi kommer även sova där (blir stressad bara jag tänker på det.... Jag MÅSTE ju plugga!) På söndag ska vi tydligen fira mera hos Boas mamma. Jag får se om jag följer med dit överhuvudtaget. Förmodligen kommer jag sitta och plugga hela söndagen.... Har inte tid att fira födelsedagar hela helgen tvärr...  I värsta fall kommer jag faktiskt inte vara med och fira alls i helgen. Jag funderar faktiskt på att strunta i det och bara vara hemma och plugga hela helgen. Som sagt, jag har inte riktigt tid till allt i helgen...

På måndag har jag inget planerat. Jo, en enda sak. PLUGGA!!! Sista dagen, innan tentan. Jag MÅSTE plugga exakt hela måndagen, då det förmodligen inte kommer hinnas med så mycket plugg under helgen... På tisdag är det äntligen dax för tentan och när den är över, då tänker jag andas ut!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: