Så fruktansvärt!!! Kan inte tro att det är sant...
Publicerad:

Läste precis på Facebook att man ikväll ska gå en skallgångskedja i Fränsta, vid Myggvallen. Eftersom jag inte har hört något om att en person är försvunnen i Fränsta blev jag tvungen att ringa hem till mamma och fråga... Mamma berättade att Andreas Hulin, som jag har bott granne med i 17 år har varit spårlöst försvunnen i 8 dagar. Andreas är 25 år, alltså två år yngre än mig och jag vet mycket väl vem han är. Min lillasyster Caroline är typ bästa kompis med Andreas lillasyster Elin. Och tydligen ska Caroline, Elin och resten av Fränsta gå skallgångskedja efter Andreas ikväll.... Hoppas de hittar honom välbehållen... Läs mer om Andreas i Sundsvall Tidning. Och befinner du dig i Fränsta ikväll, så tycker jag att du ska bege dig till myggvallen klockan 18.00...

Mamma berättade samtidigt en annan hemsk sak. En 12-årig tjej som har gått på Fränstaskolan begick i söndags självmord, då hon blev mobbad på skolan. Alla ni som har gått i Fränstaskolan...visst låter der overkligt? Fränstaskolan som är Sveriges bästa skola och Sveriges tryggaste skola... inte kan något sånt ske där?

Jag har bott i Fränsta i 19 år och har hela min familj där. Jag gick i Fränstaskolan mellan 1989 - 1998. I 9 år + lekis gick jag i Fränstaskolan. Visst fanns det mobbare i Fränstaskolan då också, men det fanns även lärare som våga ta tag i saken, våga säga ifrån och lärare som alla elever hade respekt för! Vad har hänt med Fränstaskolan sedan jag slutade där för 11 år sedan? Jag som hela tiden har tänkt att den dag jag får barn så ska de gå på Fränstaskolan... jag tror jag ändrat mig efter att mamma berättade om situationen på Fränstaskolan...

Tjejen var bara 12 år alltså... När hon var 10 år hade hon själv bestämt sig för att hon måste lämna Fränstaskolan, då hon inte orkade ta mer skit i skolan. Hon började då i Torpshammarskola och trivdes bra och fick kompisar. Nu till hösten skulle hon tvingas tillbaka till Fränstaskolan för att börja klass 6. Den 12-åriga flickan valde att ta sitt liv istället för att flytta tillbaka till Fränstaskolan. Vad håller man egentligen på med på Fränstaskolan nuförtiden??? Läs mer om 12-åriga Sofia i Sundsvalls Tidning

Det är dax att vakna upp nu, lärare, politiker och föräldrar...!
    Taggar:


   anonym

var bästa kompis med sofia, hon betydde allt för mej, men sen kom hon inte till skolan när vi börja sexan, helt plötsligt bara, vart alldelles chockad, ett tomrum inne i mej nu, som förut var fyllt av sofia<3<3<3

vila i frid bebis!<3


2011-03-08 / 16:12:04
Blogg:


   Sofie

Ledsen att höra... det är så hemskt att det det gick så långt! Jag hoppas verkligen att Fränstaskolan har tagit tag i all mobbing, så inget liknande händer igen!


2011-03-08 / 21:43:51
Blogg: http://sofiesilwer.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: