Plugg och födelsedagsfirande!
Publicerad:

Idag ska jag plugga trots att det kommer vara strålande sol och närmare 30 grader varmt ute! Jag ska dock sitta och plugga i våran "bur", alltså på vår balkong, som numera känns som en bur för vuxna :-)

Men innan jag sätter igång med pluggandet så ska jag fixa ALLT annat som måste göras, så att jag enbart kan koncentrera mig på pluggningen sedan! Så innan pluggningen ska jag:

*blogga klart
*klä på mig
*bädda och städa ihop i sovrummet
*packa inför kvällen
*diska
*så frön till luktärt

Efter att ha gjort detta är jag redo att plugga ekonomi. Igår fick jag reda på att tentan är på 70p och att godkändgränsen är 42p, MEN jag har redan lyckats skrapat ihop 14p, tackvare en inlämningsuppgift!!! Det betyder att jag endast behöver ha 28p på tentan för att klara kursen! Detta motiverar mig till att plugga och det känns inte helt omöjjligt längre, om jag bara sätter mig ner och börjar memorerar gamla tentor!

Ikväll ska jag åka med Matilda ut till stugan. Ikväll ska vi nämligen fira syskona Strandgren. Hjalle fyller år imorgon, Julia den 2.a juni och Boas den 7.e juni. Alltså, alla syskon fyller år inom en vecka så därför har vi alltid en enda stor fest för dem och ikväll är alltså den festen, ute i stugan. Boas och Hjalle har redan åkt till stugan då de ska sola och fixa därute. Men Matilda och jag måste ju tentaplugga så därför åker vi ut när själva festen och middagen börjar... känns himla tråkigt att inte vi kan vara med hela dagen tycker jag, men, men... är man student så är man....

Vi kommer hur som helst sova i stugan inatt och imorgon bär det iväg hem ganska tidigt då studenterna måste fortsätta plugga. Strandgrenarna tänker åka till deras mormor under tiden vi andra måste plugga. Men på söndagkväll blir det middag hos Boas mamma då även vi studenter kommer vara med.

Så där ja...nu ska jag börja med nästa punkt på listan!

    Taggar:


   m

Fin blogg!


2009-05-30 / 10:01:29
Blogg: http://mimmisofie.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: