Vattengympa är ju riktigt roligt!
Publicerad:

Nyss hemkommen från ett roligt vattengympa pass. Äntligen kom Julia o jag iväg på vattengympa...Jag vet faktiskt inte hur länge sedan det är vi pratade om det första gången...Julia och jag var förståss yngst i poolen och förmodligen duktigast! :-) Jag kommer nog fortsätta gå på vattengympa för det är faktiskt bra träning. Det känns ju lite tråkigt att man faktiskt inte svettas, men jag känner redan en antydan till träningsvärk i några muskler. Och jag gjorde en uptäckt: Ju kortare och snabbare rörelser man gör under vattnet dessto jobbigare är det. Att göra långa, långsamma rörelser känns inget, men att öka tempot gör himla stor skillnad! Jag kände mig som en liten sprattelgubbe där under vattnet.

På torsdag blir det Core för Julia och mig. Matilda har länge pratat om att hon tycker vi ska följa med henne på ett Corepass, så på torsdag är det bokat! Core ska tydligen vara den perfekta träningen om man vill träna mage och rygg och det är väl egentligen framförallt det jag vill träna. Jag får väl testa och se om det är en träningsform som passar mig. Då kanske det bli styrketräning, vattengympa och Coreträning för mig på veckorna. Shit, vilket träningsfreak jag har blivit! Jag är typ förvårnad själv....men jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt!

Ska gå och dricka lite avtten nu. Känner mig uttorkad!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: