Timrå IK, Melodifestival och pluggsöndag
Publicerad:

Igår var vi till Boas mormor på födelsedagslunch. Riktig god kallskuret lunch serverades.

Klockan 16 spelade Timrå IK hemmamatch, vilket jag fick följa på TV. Oj, vad spännande match det var. Jag trodde verkligen att Timrå skulle vinna då de gjorde två ganska tidiga mål. Men tyvärr vann HV71 i förlängning, så det blir alltså en sista och avgörande match, som Timrå självklart kommer vinna. Fick det här fotot av min syster inför matchen igår:

Min söta systerson Gabriel som är 4 månader är redo för Timrå IK´s match!

Efter hockeyn blev det dax för en trerätters middag som grabbarna hade fixat till oss tjejer! Riktig smarrig middag blev det och särskilt efterrätten som var en vit och mörk choklad mousse!


Klockan 20 satt vi alla redo med mobilerna inför Melodifestivalen. Jag röstade kanske 20 gånger på Måns, då jag verkligen gillar den låten och för att han låg närmast Ugglas enligt förtippningsstatistiken. Jag tänkte om jag tokröstar på honom så vinner iallfall inte Ugglas. Alla andra röstade på HEAT (som jag oxå lade två röster på) Tyvärr vann varken HEAT eller Måns...Men huvudsaken var ju faktiskt att inte Caroline Af Ugglas vann! Gissa om jag var nervös när den nästsista tittarpoängen skulle delas ut. Jag blev verkligen överlycklig att Ugglas inte fick toppoängen! Opera Ernmans låt hade jag lyssnat ganska mycket på under dagen igår, och den hade vuxit rejält så jag blev ganska nöjd med den låten som vinnare. Jag tror absolut att den kommer lyckas bra i Eurovision! Det tråkiga är att jag inte kommer kunna sjunga med i den...hoppas ingen annan sjunger med i den heller...=-) 

Jag hade tänkt att gårdagen skulle bli lugn. Jag hade tänkt köra, men Julia öppnade en skumpa och jag har ju så svårt att stå emot skumpa, så det blev ingen körning den kvällen, tvärtom det blev ett rejält party! Ganska sent, efter många glas vin tog jag ett glas Whiskey och då small det till för mig....Imorse när jag vaknade kände jag av att jag hade halsat ur en vinflaska och svept en riktig stark drink...Jag tror att bildbevis finns, för jag gick runt och knäppte kort på allt hemma hos Julia och Samuel...Ska ta och ladda över bilderna från kameran nu på en gång....vänta ett tag.....

(10 minuter senare...)

Hahaha...så många galna kort. Jag önska att jag kunde lägga ut alla, men jag lägger bara ut ett par av dem...Jag tog säkert 200 bilder på helt meningslösa saker....

Det fantastiska roliga bröllopskortet tog jag kort på, då jag inte har fått det kortet själv än.

Haha...visst ser vi knasiga ut...Jag ser ut som en dvärg. Det beror på att jag har tagit kort på en bild hos Julia o samuel, men jag stod i fågelperspektiv när jag tog kort på bilden och då kan det bli så här konstigt


Så här såg den starka drinken ut som jag drack upp på 5 sekunder
J
app, som jag misstänkte...Ett tecken på att jag har druckit för mycket är att jag alltid börjar dricka direkt ur flaskan då, spelar ingen roll vad det är i flaskan (en gång halsade jag en whiskyflaska)

Det blev en hel del kort på Julia och samuels inredning

Det här är bröderna Strandgren


Det här är min älskling Boas, efter många glas...


Ja, det var ju ett litet axplock från min kamera från igår...

Idag mådde jag som sagt inte så bra. Trots det satt jag i en datasal på skolan kl 13.30. Soheil och jag skulle avsluta vårt praktikfall i ekonomi som ska lämnas in imorgon. Jag räknade med att vi borde bli klar på ca. 2-3 timmar. Det var fantastiskt väder idag, så vi sa att vi skulle skynda oss så vi kunde lata oss i solen på eftermiddagen... När klockan var 17 ringde jag till Boas och sa att det dröjer nog ett tag till innan vi är klar...Klockan 19 skrev vi ut sista bladen i Årsredovisningen för företaget. Vi satt alltså utan mat och dryck mellan 13.30 -19.00 och pluggade på en söndag! Jättejobbigt. Men nu är vi alltså klara, så imorgon ska jag lämna in Årsredovisningen... Det blev ingen rolig söndag direkt...

Nu ska jag mysa lite med Boas, då vi inte hunnit ses nått idag nästan...


Imorgon blir det heldag i biblioteket igen då jag ska lämna in en 5 sidig rapport i Knowledge Management på onsdag.

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: