Mycket trevlig lördag
Publicerad:

Jag har precis klivit upp och vädret ute är lite knasigt...men det är himla vackert. Det småsnöar, men solen försöker bryta sig igenom och det är kallt och frostigt. Det är jätteläckert ljus från solen som försöker bryta sig igenom den snöiga luften:


Tyvärr kommer inte det läckra ljuset fram på dessa bilder...men men.


Igår då....Boas och jag var och storhandlade så nu ser vårt kylskåp ut så här istället:




Och det räckte inte med en fruktskål, för all frukt...

Tyvärr var den dyra kattborsten slut på¨djuraffären, men jag läste olika betyg på internet om "FURminator" och den verkar vara superduperbra! Det sägs att man minskar päls på möbler och golv med upp till 90%. Dét skulle vara helt fantastiskt! Det stod även att den tar med sig det mesta av allergipälsen, så allergiker kommer kunna befinna sig i hemmet utan några större problem! Ska köpa den nästa vecka, för då skulle den komma in...

Boas fixade lunchen igår. Han påstod då att han är omelettexpert! och jag måste nog hålla med. Kolla in den här omeletten bestående av bacon, tomat, oliver, basilika och fetaost!


Himla god var den!

Melodifestivalen då. Jag hade ju nästan helt rätt. Sarah Dawn Finer, Agnes och piloterna gick vidare som jag skrev igår. Jag tyckte personligen att Sarah DAwn Finer och Piloterna skulle gått direkt till finalen, men vi får väl rösta in dem från andra chansen istället. Jag tycker dock att finalfältet ser himla himla bra ut!

Vi gjorde ju en fantastisk god middag till Mello. Kolla in den här middagen!

Boas förbereder den hemmagjorda Tzatzikin. Mums!



Dessa grillspättar har jag gjort! Vi orkade bara en var...så om någon vill ha middag idag. Välkomna till oss!!!


Boas mat!

Middag framför TV.n

Sedan så hade jag gjort hemmagjord Chokladkrossparafait till efterrätt och den var oxå jättegod!


Finns lite kvar av denna goda glass oxå, om någon vill ha...

Ja, så här brukar Boas och jag ha det på lördagkvällarna, när det inte är något party inplanerat. Mycket god mat och dryck!

Förresten lyckades Boas fixa min iPod igår. Tydligen är det så att för att kunna överföra låtar och ljudböcker måste de ligga i iTunes biblioteket på datorn. Filerna får alltså inte ligga i de vanliga "min musik" mapp (Media Player) Jag måste alltså sitta och flytta över all musik tilll iTunes för att kunna lägga in det på min iPod. Suck...försår inte att folk kan tycka den här lilla grejen är så bra. Enligt mig är det bara jobbigt. Vad är det som är så bra med att sitta och flytta över flera 100 musikfiler till ett annat program.....? Jag är nog för gammal för denna nya teknik....

Sitter och kolla på Wasaloppet nu....Inte så spännande. Ska snart gå och diska efter gårdagens middag.

 

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: