Knasig lördag...
Publicerad:

Igår hann hjag faktiskt inte skriva, då jag inte var hemma på hela dagen nästan. Klockan 12 igår åkte vi till Boas mamma och Peter på födelsedagslunch (Peter fyllde år). Mycket goda chessecakes fick vi! Efter det var det egentlgien tänkt att vi skulle ta det lugnt hemma. Men Hjalle ville festa, så vi bestämde att vi skulle åka till Julia o samuel och se hockeyn och festa, så det gjorde vi. Men hela kvällen blev väldigt avslagen. Vi såg hockeyn (som inte gick så bra för Skellefteå) och sedan försökte vi starta en fest med hjälp av "Blåb" och singstar och guitarhero, men det funkade inte!. Alla, utom Hjalle var på tok för trötta, så kl.23.30 drog vi hem och la oss och sov.

Ifredagskväll kom Julia o samuel förbi på en enkel middag. Vi slökollade på TV, spelade spel och tog ett glas vin. Jag gjorde även min efterrätt som jag skrev om tidigare. Vaniljglass med lakritsrippel och chokladöverdrag. Den blev god, men rippeln borde ha varit lite lösare, var lite seg och chokladsåsen borde oxå varit lösare. Det blev mer än chokladkola som överdrag. Ska göra den nån fler gång, men ändra chokladsåsrecept. Så här såg den ut iallfall!


Glassmeten som är himla god (vanilparafait)


Hemmagjord lakritsrippel som jag hällde över vaniljparfaiten.


Det färdiga resultatet! Det ser inte ut som jag hade tänkt. Måste göra en annan chokladsås nästa gång! Men som sagt, gott blev det ändå!

Nu ska jag stoppa in huvudet i mina ekonomiböcker igen. Just nu känns det inte som om jag kommer klara tentan, då jag bara hunnit plugga i tre dagar, vilket är för lite för en ekonomitenta! Det är så mycket lagar och regler man måste komma ihåg, så även om jag förstår dem så har jag inte hunnit lära mig dem än. Jag tror inte jag klara tentan imorgon, just därför att jag inte hunnit lära mig allt än, men klara jag den inte imorgon då kommer jag klara den på omtentan! För tills dess kommer jag hinna lära mig alla lagar och regler!


    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: