Tenta och shopping!
Publicerad:

Imorse skrev jag då en tenta, men det gick så dåligt så jag vill helst inte skriva om det... Men jag kan säga så här. Omtentan är den 26 augusti och inför den ska jag endast läsa på utifrån gamla tentor!!! En av tentauppgifterna idag var nämligen från en gammal tenta. Jag kände igen alla siffror och visste precis vad svaren skulle vara. Det var en 20p fråga, som jag alltså skulle ha fått full pott på om det hade räckt med att skriva svaren direkt, men då ekonomitentor är ganska lika mattetentor, så är det själva uträkningen som är viktigt....och jag kom inte ihåg hur man räknade ut svaren, så då blev det alltså ingen full pott för min del.... Det är inte alls roligt att veta svaren och man räknar om och om igen, för att få ut rätt svar, men ingen av uträkningarna stämmer med svaret... Jag gissar att jag får 7p på tentan och jag behövde som sagt 28p.

Efter tentan drog Boas och jag till stan. Han pekade på presenter som han ville ha och jag sprang på ett par skor som jag var tvungen att köpa!



Denna modell av skor älskar jag och det är den modell jag använder mest! Jag har haft många, många skor i denna modell (men olika märken). Mina nuvarande Puma, med blå rand köpte jag våren 2006 och de är sååå skitiga och de stinker fotsvett, så jag har länge letat några billiga i liknande modell. Och idag sprang jag på dessa på Stadium. Eftersom jag har dille på rosa dennna vår så var jag bara tvungen att köpa dessa då de bara kostade 299kr! Nu är jag nöjd och glad när jag har fått shoppat lite...

Under tiden Boas spelade tennis med Samuel så fortsatte jag att gå på stan för att köpa födelsedagspresenter till honom. Jag köpte en present idag, men när jag skulle betala den så upptäcker jag att mitt VISA är borta och då hade jag betalt mina skor med det bara 30 minuter tidigare. PANIK!!! Som tur är så har jag två betalkort, så jag betalade och sprang iväg till Stadium för att fråga om de hade hittat mitt VISA... Det hade detinte. Så jag var på väg till banken för att spärra det, då jag plötsligt kom på att jag hade haft framme min korthållare på Stadium Jag har typ 25 olika rabattkort, så alla får inte plats i plånkan, så de jag använder minst få ligga i korthållaren. Så bland alla mina "butikskort" låg iallafall mitt VISA kort också. Himla lättad över att ha hittat det...

Nu är jag hemma och ska ta och plocka undan alla mina ekonomipapper, för nu är jag fri från dem i två månader. Men i augusti så ska jag tokplugga inför omtentan!
    Taggar:


   maria

vilka snygga skor o billiga dessutom,vilket klipp!


2009-06-02 / 17:01:18
Blogg:


   Matilda

Snygga skor. Dessutom dom skönaste som finns.



Tråkigt att det kändes dåligt på tentan. Får ni veta om 15 dagar?


2009-06-02 / 20:04:18
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: