Snart jobb
Publicerad:

Håller just nu på att göra pasta och köttfärssås. Boas och jag slutar nämligen alltid jobba vid 21 på kvällarna och vid den tiden har ingen av oss ork att ställa oss att laga middag eller förbereda lunchlådor. Detta har lett till att varken Boas eller jag äter någon riktig lunch eller middag. Så nu gör jag massa mat som jag ska fylla i lunchlådor, så har vi både lunch och middag i ett par dagar frammåt....

Klockan 14.00 har jag min första kund. Innan dess ska jag försöka hinna ringa till några kunder och boka in tider och även ringa och beställa in mer produkter. Jag har hunnit göra totalt 19 nya set sedan jag började min utbildning. Av de 19 är det 2 personer som hört av sig och sagt att de har fått släpp i kanterna på naglarna. Jag tycker det är så jobbigt när de hör av sig och "klagar". Släpp i kanterna är inte så himla ovanligt. Till och med jag har fått släpp på mina naglar!!! Och igår hade Ulrika en kund som hade fått många släpp. Jag minns att vissa i Umeå oxå hade fått släpp i kanterna, trots att det var "proffs" som hade gjort de naglarna.... Så jag borde inte tycka att det är jobbigt, men jag tycker det... Jag hoppas dock jag lär mig snart så jag jag slipper kunder med släpp. Med tanke att jag bara har jobbat i tre veckor och fortfarande är under utbildning så kanske jag måste accpetera att det är risk att mina kunder får släpp. Så här se några av naglarna ut som jag gjorde förra veckan:




Mitt första återbesök som jag gjorde på en kund blev så här!


Nytt set


Nytt set


Nytt set

Nu ska jag återgå till matlagandet innan jag måste cykla ivägg till jobbet!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: