Ring, Ring....
Publicerad:

Jag har haft mobiltelefon i ungefär 10 år. Jag har aldrig någonsin haft den på ljudlös på natten när jag sover. Det är nämligen väldigt ovanligt  att folk ringer mig mellan 22-11.00. Men de senaste nätterna har jag varit tvungen att ha den på ljudlös. För strax innan kl. 8 på morgonen så börjar min mobil att ringa. I måndags så hade jag fem missade samtal redan innan klockan 9.00 på morgonen.... Idag hade jag ett missat samtal som inkom kl. 8.13. Det här är verkligen en anledning att skaffa en företagstelefon! Det är nämligen bara kunder som vill boka tid hos mig som ringer...

Tittar på vädret på TV nu. Usch, regn och 12 grader varmt i Skellefteå idag. Och den här dagen som är min första hellediga dag på flera veckor... Varför ska det alltid regna när man väl ha en ledig dag? En dag har jag dock planerat. Jag ska prata med någon på komptenstorget som ska fatta beslut om jag får startaeget bidrag... Spännande om jag får det eller om jag måste leva på vatten och hårdbröd resten av sommaren....

Idag ska Boas och jag eventuellt åka till stugan och måla, om det inte börjar regna vill säga. Vi ska även slänga ut vår gamla soffor! :-) Annars har jag inget planerat.

Nu är det ju på tiden att köpa sommarblommor och sätta på balkongen. I måndags åkte vi till Coop bygg för att köpa massa uteblommor. Jag blev mycket besviken när jag kom dit och de endast hade fyra små vagnar med uteblommor och bara en vagn med kryddor. Sen blev jag orolig. Är jag för sent ute? Har alla redan köpt alla blommor och detta är det enda som finns kvar? Tänk om det redan är slut på sommarblommorna i butikerna och jag inte har hunnit köpa några. Jag hoppas det är tvärtom... att det fortfarande är för tidigt på sommaren så butikerna därför inte tagit in alla sommarblommor än. Imorgon när Boas och jag åker till Umeå ska jag gå på plantagen och hoppas att de har mer blommor än vad Coop hade.

Dax för dusch och frukost nu!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: