Ny soffa!
Publicerad:

Så här såg vårt "gamla" vardagsrum ut:





Soffor från 80-talet. Lila och gråa färger...

Nu ser det ut så här i vårt vardagsrum:






Nu är vårt vardagsrum brun/svart och grönt!

Soffan hämtade vi alltså i Umeå igår. Klockan 21.00 började vi skruva ihop den. Klockan 00.30 var vi klara. Och soffan var mycket större än vad vi minns. Den tar upp halva rummet. Men Boas och jag är mycket nöjda över vårt köp. Nu måste vi bara köpa lite matchande tavlor.

Imorgon ska vi ha soffinvigning. Vi har bjudit in några som ska få "sitta in" soffan. Just nu är den nämligen stenhård! Vi ville ju ha en "mysssoffa" som var mjuk och skön. När vi provsatt denna på Boom så var den precis så där mjuk som vi ville ha den. Man skjunk ner lagomt djupt. Men den soffa vi fick hem igår är verkligen stenhård!!! Ikväll ska Boas och jag hoppa på sittdynorna för att "mjuka upp" dem och imorgon så får vi be våra besökare att sitta in soffan så den blir insutten och mjuk. För just nu är den inte så skön...

Igår innan vi drog till Umeå så fixade jag naglarna på en tjej. 5 ½ timme tog det... Idag fixade jag naglarna på en annan tjej och det tog "bara" 4½ timmar. Imorgon ska jag fixa naglarna på en tjej som ska på bröllop, så klockan 8.30 ska jag vara på salongen.

Jag känner mig dock himla trött och stressad just nu. Ikväll har jag städat enda sedan jag kom hem klockan 19.00. Nu väntar jag på att Boas ska komma hem så vi kan fortsätta städa. Imorgon kommer det nämligen besök och vi ska fira Boas födelsedag. Vissa av besökarna är kattallergiker så det gäller att vi städa noga!  Imorgon, efter att jag gjort naglarna på min kund, så ska jag hem och baka tårta och kakor så att vi kan bjuda gästerna på födelsedagsfika. Jag skulle även vilja hinna plantera alla uteblommor som jag köpte i Umeå igår. Jag hinner kanske det imorgon kväll... Längtar tills på söndag så jag får sova... för jag behöver sova!!!

Ska ta och börja hoppa på soffdynorna nu!
    Taggar:


   Annki

Grattis till den nya soffan!

Det ser jätte fint ut.

Kram.


2009-06-05 / 21:55:17
Blogg:


   Jessica

Hejsan, vad fint det blev!!Verkar gå bra för dig med nagelsalongen, kul!!Kram


2009-06-06 / 10:15:08
Blogg: http://sidenmark.blogg.se/


   Matilda

Superfint blev det:)


2009-06-06 / 11:29:34
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: