Koppla av och njut!
Publicerad:

Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva dettsa denna sommar. Klockan är 19:09, jag är ledig och sitter på balkongen och käkar middag i linne och kortbyxor och det är varmt! Jag kan inte minnas sist jag hade en lugn stund här hemma. De två senaste dagarna har varit så galet jobbiga! Jag har cyklat till jobbet kl 8.30 i två dagar och kommit hem 21.30 båda dagarna. Jag jobbar jämt!!! Igår när jag kom hem kl. 21.30 var jag hungrig, stressad och sååå sjukt trött att jag bröt ihop totalt! Jag passade på att öppna all post som kommit de senaste två veckorna och då insåg jag att jag har typ 20 olika blanketter och papper som jag måste fylla i och skicka in. Allt från Skatteverket, arbetsförmedlingen, försäkringskassan, a-kassan....O.S.V.... Hur mycket som helst måste man fylla i, bara för att jag ska starta upp ett företag. Och folk säger att det är "så enkelt" att starta upp en enskild firma. "det är bara att fylla i ett papper och skicka in sedan är det klart"... SÅ ENKELT ÄR DET VERKLIGEN INTE!!! Jag drunknar snart i papper!  På lördag ska jag sitta och fylla i allt! Jag har aldrig varit såhär trött i hela mitt liv! Jag vill helst bara sova. Jag är så trött så det syns i mina ögon. Jag vill knappt se mig själv i spegeln bara för att jag har stora påsar under ögonen...

Men ikväll slutade jag redan klockan 16.30!!! Jag trodde jag skulle vara klar vid 19, men att ta bort konstnaglar gick snabbare än vad jag räknat med! När jag slutade ringde jag genast till Boas och frågade om vi inte kunde ha en lugn myskväll ikväll, men han var redan ute och partade med jobbarkompisar... Först blev jag lite ledsen, men sedan kände jag att det skulle vara sååå himla skönt att bara vara själv en helkväll och inte göra någonting alls! Så på hemvägen bestämde jag mig att jag skulle fixa middag på en gång jag kom hem och sätta mig på balkongen och bara ta det lugnt...

Men tror ni det blev så..... Nej, då. Först började jag göra sånt som jag inte gjort på länge, diskade, plockade undan allt som låg framme, vattnade alla blommor... os.v. Efter 1½ timme började jag laga middag. Supergod kycklingsallad!

Men nu sitter jag äntligen här på vår fantastiska balkong! Det som är ännu mer lyxigt är att jag "bara" jobbar mellan 12-18,30 imorgon!!! Sååå himla skönt med sovmorgon och tidig kväll!


Här sitter jag just nu och skriver.


Min lilla blomster och kryddhörna!

Jag har ju förresten fått mina naglar omgjorda.




Så snygga är alltså mina naglar nu!

Så här ser mina tånaglar ut:


Det bästa med att lägga gelé på tånaglarna är att de håller sig så här snygga hela sommaren i ca. 10 veckor!!

Idag hade jag en kund på jobbet som ville ta bort sina naglar. Hon gjorde dem hos mig för ca. 3 veckor sedan och för ca. 2 veckor sedan så "klagade" hon på fula släpp. Så jag fixade till hennes släpp då och idag när hon kom in så sa hon att hon var supernöjd!!! Hon hade nämligen inte ett enda släpp sedan jag fixade dem för snart 3 veckor sedan! Roligt att höra att jag inte gör naglar som släpper längre! Igår hade jag en kund som kom och visade sina naglar som hon hade haft i en vecka och hon hade inte heller några släpp!!! Sååå himla skönt!!!

Jaaa!!! Var så glassugen nu så jag gick till frysen och titta vad jag hittade där!

Ledig, njuter på balkongen med en Ben & Jerry´s! Kan livet bli bättre eller?

Nu ska söka efter nageldekoration som jag kan köpa. Jag behöver nämligen köpa fler!
    Taggar:


   mikaela

Vilka fina naglar och håller med Ben and Jerry glass är hur gott som helst, men det finns en nackdel. Den är så dyyyyr.


2009-06-24 / 21:09:21
Blogg: http://storyofmikaela.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: