Vilket oväder!
Publicerad:

Sitter på Bibliteket och pluggar. Jag har ingen större motivation idag. Sitter och läser ett kapitel ur en lång artikel på engelska om "Knowledge Management". Den handla typ om kommunikation och informationsspridning....inte alls så intressant. Dock fick jag en glad överaskning nyss då jag trodde att rapporten som jag ska skriva i ämnet skulle vara inlämnat senast fredag nästa vecka... Nu såg jag att den ska vara inlämnad senast onsdag den 18/2, alltså om två veckor. Så nu har jag ju gott om tid på mig att skriva den rapporten...Skönt!

Jag tog för ovanlighetens skull bussen till skolan imorse (okej, kl 11 kanske inte räknas som imorse men men...) Anledningen var vädret! Shit, asså, vilken snöstorm det är ute nu. När det kommer någon rejäl stormby är det helt omöjligt att se husen på andra sidan älven...det är med andra ord helt vitt utanför fönstret. Lite nu och då hör jag polis, brandbil och ambulans utanför. Det är nog en hel del olyckor i det här vädret. Jag blir så orolig för alla som är ute på vägarna idag. Boas, du måste köra hem försiktigt från jobbet!!! Faktiskt så snöade det in hos oss imorse (eller den tiden jag skulle gå till bussen vid kl.11) Jag stog framåtlutad i vår lilla hall och satte på mig skona, och då känner jag hur det faller snöflingor på mina händer och i min nacke. Det blåser alltså så mycket att snöflingorna lyckas ta sig in trots att dörren är stängd! Så ska det väl ändå inte vara...får ta ett snack med bovärden om det tror jag

Annars då...Jo, jag har ett stort blåmärke på mitt högra knä, efter att jag slängde mig efter brudbuketten i lördags (jag fick den oxå, så det var värt det blåmärket :) ) Jag fick även skavsår i nacken efter  halterneck BH.n som jag hade på mig på bröllopet i lördags. Jag hade gjort BH bandet mycket kortare, så att brösten verkligen skulle sitta på plats. Jag hade egentligen inte så ont under kvällen, men jag har haft sår i nacken hela veckan och imorse när jag vaknade hade jag riktigt fula sårskorpor där. Ska man var fin så...... Tur att jag förlängde BH bandet med 7cm (jag hade först sytt det 7 cm kortare, men insåg att jag kommer nog svimma om jag har det så kort). ja, det kan vara plågsamt att gå på bröllop.

Nej, nu ska jag återgå till Knowledge Management. Tur att jag har massa kakor med mig. Hade 9 st när jag kom, har bara 2 kvar nu :(   Jag måste rekomendera ALLA att unna sig en onyttig vecka någon gång, det är sååå härligt att inte tänka på vad man stoppar i sig... Nästa vecka får det dock bli andra bullar, då blir det pulverdrinkar och gymträning för hela slanten!, men det ska jag inte tänka på nu....
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: