Varför är ekonomi så krångligt?
Publicerad:

Började dagen med att gå till gymmet. Körde ett 40 minuters pass bara, eftersom jag blev sen hemifrån och hade lektion kl 10.15. Det är på tok för kort träningstid. Jag hinner inte alls träna och sedan stretcha så noga när jag går hemifrån kl 8.30. jag måste börja åka med Boas, när han åker till jobbet kl. 7.50, så får han släppa av mig. Då kan jag träna mellan 8-9 och sedan stretcha, duscha och äta lite, då är nog kl. 10 innan jag är helt klar. Skärpning på mornarna helt enkelt!

Hade extern redovisnings lektion idag igen och jag känner att jag har kommit efter lite i ämnet denna veckan. Idag gick vi igenom två uppgifter, (om periodisering, upplupna kostnader och sånt) som vi fick lära oss om i måndags. Jag kände hur jag satt som ett frågetecken och inte fattade ett dugg av alla siffror vår lärare Dick flyttade mellan olika konton... Inte bra, eftersom jag verkligen måste klara denna kurs. Så efter lektion gick jag och satte mig i biblioteket och pluggade ikapp lite. Så nu förstår jag uppgifterna Dick gick igenom idag, som tur är. Jag ligger fortfarande efter när det gäller lagervärdering. Måste kolla på det imorgon...Soheil o jag satt lite med praktikfallet oxå, men vi hade ingen motivation, vi har kört fast lite i den uppgiften. Känns tungt, så det blev helt enkelt inte så mycket gjort av det idag....

Igår fick jag och Boas inbjudan till min systersons barnvälsignelse, som ska vara i Fränsta i slutet av Mars. Jag längtar så.  Gabriel föddes i november och jag har bara träffat honom två gånger, senast var på julafton. Marie skickade även en bild på honom. Jag har seriöst världens sötaste systerson....Eller hur?



Sen får jag ju inte glömma bort min fantastiskt söta systerdotter Bella som är 2 1/2 år. Det är inget snack om att hon är världens sötaste tjej och jag ser förståss fram emot att träffa den vildingen också. Hoppas hon slutar tjata på mig att hon vill ha en kusin. Hon sa till mig ett antal gånger sist jag träffade henne att hon ville ha en kusin nämligen (jag sa att hon skulle säga det till Carro istället...)


Det är såååå himla tråkigt att jag träffar min syskonbarn så sällan. Och jag har insett att mina barn aldrig kommer bli lika söta som dessa barn....Tur att jag får vara moster åt dem iallafall =-)

Nu ska jag gå och plocka lite i köket, innan Boas kommer hem från jobbet!


    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: