Vilken underbar dag!
Publicerad:

Det är fantastiskt väder! Solen strålar och i solen är det himla varmt. Jag har precis kommit hem efter en 55 minuter lång promenad på 4441 steg. Nu är det äntligen barmark nästan överallt, vissa isfläckar är det kvar på vissa ställen men de kan man gå runt ju. Det betyder att jag idag ska börja gå kvällspromenader! Jag har tänkt gå kvällspromenader i flera veckor, men det är så jobbigt att gå då man måste halka sig fram på isen. Men nu är det äntligen dax!

Jag ska även börja äta bättre fr.o.m. idag. Jag har fuskat rejält i 10 dagar nu, så fr.o.m. idag så blir det inget bröd och inget socker! Under dessa 10 dagar som jag har fuskat har jag mått ganska dåligt oxå. Jag har haft halsbränna nästan dagligen och inatt vaknade jag kl. 3 med en himla jobbig halsbränna. Om jag håller mig till vatten, kött och grönsaker så brukar jag slippa halsbrännan, så det är en anledning till varför det är värt att äta nyttigt!

Jag tror att jag har fått tillbaka pluggmotivationen oxå. Idag ska jag plugga Knowledge Management hela dagen och imorgon ska jag plugga Intern styrning. Ska plugga hemma denna vecka, då det är lättare att äta nyttigt när jag är hemma. På skolan är det så lätt att springa iväg till cafeterian och köpa en macka och lite godis. När jag är hemma så är det lättare att välja ett äpple och lite nötter om jag blir hungrig!
Igår kväll satt jag och skrev en lång inköpslista på sånt som jag måste köpa under våren och försommaren:
Balkong
Rosa vaxduk
krokar till taket
ståltråd (att hänga alla min lyktor i)
Ljusgrön färg
Mörkgrön färg
Träbänk fr. Jula
En rosa dyna 50* 130 cm

Blommor
Pelargonier *2
Hänglobelia *6
Petunia *12
Småpetunia "million bells" *2
Surfinia *2
Kaskadpelargonier *2
Minipenseér "Jolly Joker"
Tusensköna
Krasse

Kryddor
Gräslök
Citronmeliss
Mynta
Basilika
Kungsmynta (oregano)
Rosmarin

Eventuellt oxå en tomatplanta eller ett limeträd (om det finns att få tag på)

Undra om alla dessa blommor och kryddor får plats på vår balkong...?! Jag hoppas det! Jag vågar dock inte tänka på hur mycket pengar jag kommer måsta lägga ut på blommor och kryddor, men det är det värt!

Fick precis ett samtal från Boom... Blev jätteglad när jag såg att det var ett 060 nummer som ringde, förstod att det var från Boom då. Jag hoppades att de skulle säga att soffan hade kommit in (den skulle ju levereras under april). Tyvärr var det tvärtom...Leverensen är försenad sa de.... Typsikt!!! Vi hade verkligen hoppats på att få soffan inom ett par veckor! På Boom hade de bara fått information att soffan kommer troligtvis levereras under maj istället....men visste inte om det skulle bli i början eller slutet av maj... Ja ja...den som väntar på något gott! Vi kanske ska ha kombinerad soff fest, balkongfest och födelsedagsfest, då Boas fyller år isåfall. Han fyller ju den 7.e juni och då borde soffan ha kommit och vår balkong borde vara färdig dekorerad då oxå... Så det får nog bli en stor fest då! Förresten har jag redan bestämt vad jag ska köpa till Boas i födelsedagspresent! (som ni förstår är det inget jag kan berätta här...)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan sätta igång och plugga! Jag kommer nog ta en paus under dagen och fixa mer med bloggutseendet, då det bara känns halvklart än....
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: