Soffinköp, Fränstabesök, barnvälsignelse, IKEAhandling, Vemdalsresa....
Publicerad:

Jag tänker systematiskt skriva vad jag och Boas har haft för oss i helgen och början av veckan..

Lördag:
Boas och jag åker hemifrån strax efter 9.00 på morgonen. Stannar till på Boom i Umeå, men lämnar butiken i stor besvikelse. Sofforna som vi hade sett på deras hemsida var utgående sortiment och fanns inte längre kvar. Gav upp hoppet om att köpa en soffa från Boom. Åkte vidare mot Timrå.

Stannade till i Timrå och hämtade lite saker hos Marie, for sedan vidare till Boom i Sundsvall, då de har ett större sortiment än i Umeå. Boas och jag hittade genast en soffa som var jätteskön och perfekt modell! Jag var inte nöjd med färgen, men den fanns bara i en färg tyvärr. Efter att ha funderat ett långt tag så bestämde vi oss att vi köper den ändå. Boas tyckte om färgen och ju längre jag stod och kollade på den ju snyggare blev den. Vi köpte även den där liggfåtöljen som Boas ha velat ha så himla länge. Tyvärr fick han inte köpa den i den färg han ville ha. Han ville ha en vit/grå/svart, men då soffan är mörkbrun/svart/guld så passade den bruna liggfåtöljen bättre, så det fick bli en brun liggfåtölj och en svart/guld soffa. Japp, den går åt det guldiga vår nya soffa! Men jag tror det kommer passa bra åt oss. Jag har ju planerat att ta in mer guld i vårt vardagsrum så nu har jag en anledning att göra det! Och billig var den oxå! 8990kr kostar den och fåtöljen kostar 1990kr så för 11.000kr fick vi helt nya möbler till vardagsrummet! Den ska levereras till Umeå under april månad, sedan måste vi hämta den i Umeå på nått sätt! Längtar tills vi får kasta ut våra fula trasiga soffor!

Sedan for vi hem till mamma och pappa i Fränsta, där det serverades hasselbackspotatis och fläskfilé. Senare på lördagkvällen så åkte vi till kyrkan och dukade i ordning inför barnvälsignelsen.

Söndag:
Klockan 10 åkte Boas och jag till kyrkan och började duka fram mina bakelser som jag bakat och fixade lite. Kl. 11.00 började barnvälsignelsen. Det känns som det alltid blir lite halvkaos när det är familjegudtjänst i Pingstkyrkan, Fränsta. Det är nämligen galet mycket barn som springer runt och hoppar och leker i kyrksalen, vilket jag tycker är bra. För det blir inte lika stelt då, man skulle kunna säga att gudstjänsterna blir så avslappnade de bara kan bli när det är massa barn som gör som de vill där.

Sedan blev det fika. Jag höll mig mest i köket med mamma och passade upp alla gäster. ca. 60 personer. Lite bilder från barnvälsignelsen och fikat:


Gabriel var trött efter sin barnvälsignelse.


Bella satt lugnt och stilla i kyrkbänken, ett tag iallafall...


Familjen Ojo i kyrkan.


Fudgekakan som jag har bakat och som blev mycket populär!

Smörgåstårta i mängder fanns det. Bra tycker jag som älskar smörgåstårta och ätit det tre dagar i sträck nu, då det blev över mer än en hel tårta efter i söndags. Mums


Gabbe med moster Sofie


gabriel på väg hem efter en dag i centrum


Mina kära kusiner Christian och Björn. Syns det att de är äkta raggare från Sundsvall?! Dagen till ära körde de en gammal amazon.

Ja, det var lite bilder från barnvälsignelsen det. På söndagkväll var alla himla trötta (då vi hade missat en timme under natten oxå) så det blev himla lugnt på söndagkväll. En promenad och sedan slappa i soffan.

Måndag:
Fika hos mormor på förmiddagen, sedan bilfärd till Vemdalen med Caroline i baksätet. Kollade in en grillvagn som låg på Blocket och käkade en pizza i Vemdalen. Drog sedan hem. Hemma i Fränsta igen vid 19.00. Då blev det middag och sedan slappa i soffan.

Tisdag:
Vaknade vid 8.00 packade ihop och drog till Sundsvall. Gick en snabbis på Ikea. Jag köpte ett bord till bankongen och lite ljuslykor och sånt till balkongen. Så nu behäver jag inte köpa nått mer till balkongen. Har så mycket inredning dit nu! Köpte även en Keps på Stadium och Boas köpte skor på skopunkten. Klockan 12.00 fick vi lunch hos Marie i Timrå. Bilder från besöket i Timrå:


Bella blev glad när Bobbo och jag kom på besök


Boas o jag spelade memory med Isabella och hon vann förståss


Isabella brukar berätta för mig hur busig hon är. Här tycker hon att hon är busig då hon har satt Gabbes badanka på huvudet.


Fin bild på Boas, Bella och Gabbe. Men hur håller bella sin lillebror egentligen...?!


Gabbe blir oxå glad när han får besök


Min syster Marie med sin son Gabriel


Så här snygga nappar ska mina framtida barn oxå ha!


Bella har satt plåster på Tigger, vilket hon tyckte att han behövde.


Bella tyckte det var lite soligt. Satte på sig solglasögon när vi skulle säga hej då.

japp, det blev ett par timmar hos mina systerbarn i Timrå. Klockan 14 drog vi hem och kom hem kl 18.30. Då var det bara att lasta ur bilen och kasta oss i säng, för vi var himla trötta!

En helg hos mamma och pappa är ganska jobbig... Framför allt för att det enda man kan göra är att äta! Det äts och fikas från morgon till kväll! Boas och jag har typ varit höga på socker hela helgen. Så fort det inte finns nått att göra så ska det fikas! Och mamma har alltid kakor hemma. Det är inte konstigt att jag är ett kakmonster! Sen så är Fränsta en liten by bara, som inte har så mycket aktiviteter att erbjuda på vinterkvällarna, så det blir mycket sitta hemma tyvärr. Annat är det på somrarna... Men det är roligt att komma hem och bli uppassade för uppassade blir vi. Det är till coh med så att vi alltid är rikare när vi lämnar Fränsta än när vi åker dit. Den här gången fick vi med oss bildäck från pappa, som vi ska använda i sommar, då vi inte har nå sommardäck och det inte är så roligt att lägga ut flera tusen kr på däck. Så därför fick vi däck av pappa (som vi iof måste dubba ur). Vi fick även virke så vi kan bygga en träbänk av pappa. Jag hoppas Boas och jag får ihop den, annars får pappa hjälpa oss när han kommer upp om två veckor. Och av mamma fick vi pengar innan vi åkte....Så jag tror faktiskt inte vi har lagt ut en krona på denna resa, bara fått en massa bra saker!

Nu måste jag börja om med min pulverdiet, efter besöket i Fränsta. Har bestämt att jag ska inte äta något onyttigt på två månader. Den 31/5 får jag börja äta onyttygt igen. Jag blev inspererad av min morbrors fru som har gått ner typ 30kg det senaste året. Jag hade inte sett henne sedan hon blev smal, men fick se henne i söndags. Oj, vilken skillnad det var! Nu ska jag oxå kämpa i två månader iallfall, det kan ju inte vara så svårt....

Ska duscha nu, sedan ta en pulverdrink....
    Taggar:


   Jennie

Prova Cambridgemetoden.. 2 kompisar som har gått på den, och de tillsammans med motion gjorde att dom gick ner 6-10kg på bara en månad.



Fast det kommer ju inte ge nått om du ska äta onyttigt om 2 månader igen.. joj-bantingen funkar väl sådär va??


2009-04-02 / 13:24:08
Blogg: http://wennie.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: