Siri hoppade från balkongen!
Publicerad:

Idag är det t.o.m finare väder än igår! Jag vaknade kl 8.00 och då var det 16 grader i solen och 7 grader i skuggan. Så klockan 9.00 gick jag ut på en lång, härlig promenad i solen! Det som är bäst med detta väder är att man faktiskt vill vara ute i solen och motionera. När jag kom hem och satt på balkongen och drack min frukost så hände det både Boas och jag har väntat på. Siri, våran kattunge, hoppade från balkongen! Vi brukar låta katterna vara på balkongen själva och de klättrar, busar och springer på räcket, så vi har lixom väntat på att en av dem kommer ramla ner snart... Men hittils har båda katterna lyckats hålla sig kvar. I förrgår var Lucifer jättenära på att ramla, men lyckades sig kravla sig upp. Men idag så stod Siri på fönsterbrädan intill balkongen och försökte nå en spik som är ca. 2 dm nedanför fönsterbrädan....Siri blev dock för framtung och bestämde sig därför för att hoppa. Vi bor på andra våningen så jag gissar att det är mellan 3m-4m till backen! Men Siri hoppade utan problem och landade på alla fyra ben! Hon såg dock lite förvånad ut efteråt...

Eftersom Siri aldrig har varit utanför dörren här så sprang jag genast ut för att försöka fånga henne, jag lyckades inte så bra... Hon sprang mellan grannarnas uteplatser och trädgårdsmöbler det snabbaste hon kunde. Hon gjorde allt för att inte fångas. Jag fick helt enkelt gå in och börja jaga henne på grannarnas uteplatser... Så där sprang jag omkring som en galning. Till slut, efter en blodig tumme och en smäll på mitt knä så lyckades jag fånga henne! Men hon skrek och gjorde allt för att ta sig loss från mitt grepp. Nu har båda katterna utegångsförbud! Kollektiv bestraffning kallas det (och jag som egentligen är emot kollektiv bestraffning). De ska inte få vara på balkongen igen förrän de har lärt sig området här (så de hittar hem om de hoppar igen). Jag är dock himla glad att det var Siri som hoppade och inte Lucifer, för jag är osäker om en 7 kg katt skulle klara att ta emot sig från ett hopp på 3-4 meter...

Ja, det var morgonens äventyr. Nu ska jag plugga fram till klockan 12, sedan ska jag ut och lägga mig på balkongen och ligga där hela dagen! Jag borde verkligen, verkligen dammsuga, då det var väldigt länge sedan de gjordes. Men jag brukar ju alltid städa på fredagar, så jag tror jag skjuter upp dammsugningen tills imorgon! Då har jag även tvättdag...Hate tvättdagar!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: