Kakmonster, tomatplantering och bänkbygge!
Publicerad:

Igår efter lektionen cyklade jag till Coop för att handla lite till en efterrätt. På fredagkvällar försöker jag alltid exprimentera med en ny efterrätt... I gårdagens efterrätt skulle det bland annat vara kakbitar. Så på Coop var jag tvungen att gå till Kakhyllan. Då hittade jag detta i kakhyllan:


Det kan hända att Singolla Lakrits har funnits länge, men då jag aldrig kollar in kakhyllan i affärn, så hade inte jag sett den förrut. Som de flesta som följer min  blogg redan vet så älskar jag saltlakrits i kombination av annat, helst i kombination av mjölkchoklad. Jag var helt enkelt tvungen att köpa en kaka med lakritsfyllning, då jag tycker det är en strålande idé. Men tyvärr var det inte saltlakrits.... Den var helt okej ändå. Boas tyckte den var jättegod, då han föredrar sötlakrits.  Men jag tyckte som sagt att den var lagom god, blev lite besviken...

Jag cyklade även till Coop bygg för att jag skulle köpa grön färg, men det blev ingen färg. Istället blev det Frön till tomatplanta. Så nu har jag faktiskt sått några frön och hoppas de blir stora plantor, som jag kan ha på balkongen i sommar!

Som tur va, så hade jag fel på tvättiden igår! Vi har tvättid idag istället, så då får Boas ta hand om tvätten ändå :)

Vi var och storhandlade igår! Himla skönt att få handla och fylla kylskåpet! 2000kr gjorde vi av med på vår storhandling!

Blev som vanligt en tidig kväll för Boas och mig igår. Käkade middag kl. 20 framför TV.n och hoppade i säng vid 23. Idag vaknade jag efter 8 på morgonen och bestämde mig för att bygga en sittbänk att ha på balkongen. Så jag tog och spikade ihop den här nu på morgonen:


Duktig jag känner mig nu då. Bygger en bänk kl. 9 på en lördag morgon. Det var faktiskt inte så svårt som det låter. Vi köpte den nämligen på Jula igår och det enda som skulle göras var att skruva fast benen, så det var det jag gjorde nu på morgonen. Bra blev det iallafall. Nu börjar jag ha all grejer som behövs för att fixa på balkongen, så jag ska snart börja göra i ordning den. Det enda jag måste vänta med är blommorna och kryddorna...

Idag blir det en "att göra dag". Boas ska tvätta och byta till sommardäck. Under tiden ska jag fixa lite på balkongen och även sätta in den nya stereon i bilen (inte för att jag tror att jag kommer lyckas men ändå) Boas o jag ska även åka till Coop och köpa grön färg. Om jag hinner så ska jag måla lådan och kanske bänken idag. Vi ska även gå en liten runda i stan. Sedan kommer vi åka ut till sommarstugan, och eventuellt blir det så att vi sover där i natt...

Dax för frukost nu!
    Taggar:


   Matilda

Taaaaaaaaaaaaaaaack! Jag har aldrig varit lyckligare. Men jag tror jag kommer bli det när jag äntligen får träffa honom. Just nu är jag fast i Västerås X antal timmar till. Men imorgon. Han är så söt, Micko heter han.



Hahah, Hjalmar Strandgren. Vilken klant alltså :) Hahaha. Hoppas ni hade kul igår!


2009-04-26 / 10:06:33
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: