Lääängtar efter det och det och det och det....
Publicerad:

Blev senare igår än jag trodde. Vi var på födelsedagsfika på dagen och på kvällen åkte vi ut till Sven och Ulrika i sommarstugan. Där satt vi och snackade hela kvällen och åt pizza och räkmackor. Mycket trevligt! Men när man är i stugan så längtar man sååå mycket till sommaren! Tänk när man kan vara där hela dagrna och slappa i solen! Längtar!!!



Så här såg vår lillstugan ut för prick två år sedan. Då var den långt från klar!

Förra sommaren såg den ut så här:



Det här är alltså inte stora stugan, utan den lilla som Boas och jag sover i. Den är fortfarande inte helt klar. Jag har ritat upp några väggmålningar som ska målas och även sätta upp några vägghyllor. Det ska även upp några tavlor på väggarna... Ska bli himla skönt att vara här i sommar och sola, bada och basta!

Men igår när vi var till stugan, så var det fortfarande massor av snö kvar...vissa högar var säkert över 1 meter, så det är länge kvar innan vi kan bada och sola där....

Jag tror inte att jag har berättat att jag har fått massa kläder från Halens! Och jag är sååå himla nöjd! Jag ska dock byta storlekar på två toppar som var lite för stora. Så ska byta dem till en storlek mindre och hoppas de sitter bättre då. De var galet snygg iallfall så jag hoppas de sitter bättre sedan! De här kläderna är alltså de jag kommer använda mest i sommar: (bilder från www.halens.se)


Denna lilla tunika var för stor så det blir att köpa en mindre storllek av den...


samma sak med denna topp, för stor så jag får köpa en mindre...


Denna topp satt helt perfekt! Förmodligen för jag faktiskt köpte den i en mindre storlek än de andra två topparna..


Dessa köpte jag oxå, sitter helt ok...men ska sy om dem lite så de blir lite kortare i benen...

Jag älskar att köpa kläder från Halens! De har såå mycket snygga kläder och framför allt så sitter de perfekt på mig! Oftast har jag stora problem när jag köper toppar. Oftast måste jag köpa en storlek störra än vad jag behöver bara för att brösten ska få plats. Jag får oftast välja mellan en topp som sitter för tight över brösten och perfekt runt magen eller en topp som sitter perfekt runt brösten men för stort runt magen...och många gånger är topparna för korta oxå...Men Halens har kläder som är "normala" hela vägen från bröst till höfter! Sämst är helt klart H&M´s kläder! Deras toppar blir alltid för korta, och även om jag prövar en storlek 44 så får inte brösten plats! Jag förstår inte varför inte H&M kan sy normala toppar!? Men nu har jag äntligen hittat Halens och deras kläder! Kommer från och med nu alltid köpa kläder från Halens!

Jag fick även min nya baddräkt från Ellos, men den satt inte bra... Den var vid, så den kändes lite stor runt om, men den var himla kort! Den går att använda, men jag skulle gå och dra upp den över brösten hela tiden, så jag kommer inte att behålla den. Jag tror att jag har ovanligt lång överkropp faktiskt....för väldigt många toppar blir för korta på mig... Hursom helst så ska jag kolla om någon kompis kan ha den och vill köpa den av mig, annars skickar jag tillbaka den...

Snart borde även min beställning från H&M komma och då har jag en helt ny sommargarderob! Jag har dock inte köpt någon topp från H&M (för de kan jag oftast inte ha) utan jag har köpt en kjol och en klänning och förresten en jacka oxå! Appråpå det så lääängtar jag tills jag får slänga ut allt svart och stickat ur min garderob! Jag vill ha ljusa kläder och tunna kläder i min garderob nu!!! Det känns som det enda jag gör på dagarna nu är att gå runt och längtar. -Längtar tills nya soffan kommer, efter min sommargarderob, tills jag får fixa på balkongen, tills jag tar examen, tills jag få starta upp företaget....Jag har mycket att längta till!!!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: