Äntligen vardag!
Publicerad:

Boas och jag har haft fullt hus enda sedan torsdagen den 9 april, Först var ju Linda och Tomas på besök och ett dygn efter att de åkte hem så kom ju min familj på besök. Men igår klockan 12 på dagen så åkte mamma och pappa, Marie och barnen hem. Så klockan 12 började jag storstäda! Att det kan bli så himla stökigt av att ha gäster...det är så konstigt! Efter tre timmar städning så började jag även sätta om alla min inomhusväxter, så nu har de äntligen fått ny jord! Nu är problemet bara att jag måste köpa större ytterkrukor, då de krukor de satt i förrut är för små, så 8 nya svarta krukor står nu på min önskelista!

Alla växter har fått ny jord!

Senare på kvällen tog Boas och jag det väldigt lugnt. Vi åkte och köpte varsin hämtpizza och käkade, samtidigt som vi tittade på "Så ska det låta" och "Berg flyttar in". Undet tiden vi satt inne i värmen var det en riktigt snöstorm ute!



Så här såg det ut i Skellefteå klockan 20.00 igår kväll! Snöstorm! Som dock inte var så långvarig som tur var...

Klockan 22.00 stupade Boas och jag i säng. Efter att ha haft gäster och sovit dåligt, så är man sliten!

Min familj kom alltså i tisdags. Boas och jag blev ju tvugna att sova i soffan och på golvet då luftmadrassen som vi skulle sova på var trasig... Vi lyckades dock laga den ganska bra på onsdagen, så två dagar sov vi på den i vardagsrummet. Men vi sov ändå inte särskilt bra då vi har grannar som pratar hela nätterna och två katter som gärna busar  och hoppar på oss på nätterna. Så vi var alltså galet trötta igår.
 
Någon som vi trodde skulle hålla oss vaken, men som vi absolut inte märkte av var Maries bäbis. Gabriel är 4 månader, snart 5 månader och han är den absolut lugnaste bäbis som finns. Gabriel är alltså oroväckande lugn! Jag trodde aldrig att en 4 månaders bäbis kunde vara så glad och tyst som han! Gabriel var på besök här i tre dygn alltså och under de tre dygnen grät inte han en enda gång, han var inte ens nära till tårar en enda gång! Jag blev till och med tvungen att fråga Marie om hon minns när han grät senast och det minns hon förståss inte. Marie sa att när han är hungrig kan han smågnälla lite, men han gråter och skriker aldrig så det kommer tårar! Däremot skrattade Gabriel så fort han fick chansen. Han skrattade åt allt! En morgon när han låg ensam i gästrummet och Marie var på toan hörde jag hur han låg ensam där inne och hostade och skrattade! Gabriel låg då och låtsashostade och tyckte det var så roligt att han började skrattade jättemycket åt sig själv....och så höll han på i över fem minuter!

En annan gång så lämande Marie Gabriel helt ensam på golvet i vardagsrummet. Alla vi andra gick ut, så ingen var kvar i lägenheten (vi skulle bara göra ett chafförsbyte och bilen stod precis utanför dörren, så Gabriel blev inte lämnad ensam många minuter) När jag precis skulle hoppa in i bilen hör jag ett ljud från Gabriel och springer upp till honom då jag trodde han grät...men inte då! Han låg och asgarvade åt sig själv..."-host host host...skratt skratt skratt" var det ljud som kom från Gabbe! Man kunde lämna honom ensam helt utan problem, han grät aldrig! Inte ens på nätterna vaknar han och gråter. Han sov hela nätterna till klockan 5 på morgon, då gick Marie upp och gav han välling. Och det enda man kunde höra klockan 5 på morgon var Gabbes skratt! Sedan somande han om och sov till typ klockan 8. Jag tror inte att det finns något annat barn som är så här glad. Tänk att ha en 4 månaders bäbis som alltid sover hela nätterna, aldrig gråter, alltid skrattar åt allt och alla. Kan var helt ensam i ett rum utan att klaga och kan sitta i vilkens famn som helst utan att gråta! Det är ju drömbarnet! Till och med Boas sa att när han får barn så ska det vara lika snällt som Gabbe! Och jag måste hålla med om det, för snällare och gladare barn än Gabbe finns vekligen inte!

Glada bilder på Gabbe:







Japp, precis så här glad är alltid drömbarnet Gabbe!

Bella är busigare än allt annat. Hon älskar att luras! En kväll satt hon och sa till oss alla "Jag älskar inte dig" på ett retsamt sätt och då tyckte hon det var jätteroligt om man började låtsasgråta! Däremot är Isabella löjligt rädd för djur! Hon var livrädd för våra katter och ännumera rädd för fåren och lammungarna vi var och kollade på! Den tjejen kommer inte bli en djurvän!

Bilder på Bella:

Syskona Ojo!


Bella har fått sina naglar målade!


Bella kramar sin bror!

Nog om de söta barnen nu! Mamma och pappa har oxå varit här ju. Och som vanligt när de är här så händer det grejer. Pappa fixade ju ett nytt avgassystem till oss (tack, tack, tack), Han oljegrundade även min trälåda som sår på balkongen, samt det jobbigaste av allt! Han drog ut dubb ur fyra vinterdäck som vi hade fått av honom. Vinterdäckerna har stått på vår balkong länge, men Boas och jag har inte tagit tag i att dra ur dubben. Men nu kom alltså min snälla far och drog ut dem. (ni ska veta att det är verkligen inte lätt eller roligt att plocka dubb). Pappa skulle även byta ut vår bilstero, men när han skulle göra det så var Boas tvungen att åka iväg med bilen, så han hann inte sätta in den nya steroen (som jag fick i julklapp, men fortafarande har Boas och jag inte tagit oss till att byta ut den gamla...)

Mamma är ju oxå en person som får saker att hända! Hon har diskat efter varje måltid! (ibland har dock Boas hjälpt till oxå). Så jag har aldrig behövt ta tag i någon diskning! Mamma har även sett till att jag äntligen har fått hem blomjord! jag har ju tänkt köpa blomjord i flera månader! Men nu äntligen så har mamma köpt det åt mig! Så nu har jag blomjord så jag borde klara mig i sommar! Sedan har ju min kära mor handlat mat till oss hela veckan (som hon alltid gör när hon besöker oss) Boas och jag har inte gjort av med en enda krona denna vecka (vilket iof var bra då vi är fattiga just nu), ändå så har vi fått ett helt nytt avgassytem till bilen och mat på bordet varje dag! Tack världens bästa mamma och pappa för det! Vi betalar tillbaka när vi blir rika (idag kanske, då vi har spelat på Lotto och drömvinsten är 107 miljoner).

Idag ska Boas och Jag på 1 års kalas. Isaac fyller 1 år (Malin och Jens son). Annars har vi inte så mycket planerat. Kankse ska vi på middag till Boas far ikväll, men jag vet inte om det är bestämt...

De senaste två veckorna har ju jag fuskat rejält med både träning och äta nyttigt. Så på måndag köra jag igång med träning och nyttig mat igen! Jag borde kunna vara nyttig till 31/5 då, för fram tills dess är det inga födelsedagar eller något annat...

Ska ta och väcka Boas nu!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: